• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Pumpkin

Hej!

Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?

• Pearl22
    Pumpkin skrev 2009-11-27 10:16:27 följande:
    Hej! Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Jag tycker precis tvärtom, att den är väldigt rymlig i jämförelse med andra vagnar! Jag hade kronans åkpåse i min liggdel och jag kunde gott och väl bädda med extra filtar i den då det var riktigt kallt, utan att det blev för trångt för lillan.
  • Pumpkin
    Pearl22 skrev 2009-11-27 10:21:02 följande:
    Jag tycker precis tvärtom, att den är väldigt rymlig i jämförelse med andra vagnar! Jag hade kronans åkpåse i min liggdel och jag kunde gott och väl bädda med extra filtar i den då det var riktigt kallt, utan att det blev för trångt för lillan.
    Tack för svar! Får jag fråga hur länge du använde liggdelen?
  • Pearl22
    Pumpkin skrev 2009-11-27 10:21:47 följande:
    Tack för svar! Får jag fråga hur länge du använde liggdelen?
    Jag använde den ungefär ett halvår. Eftersom min flicka bara ville sitta upp mot slutet så bytte jag till sittdelen, men fortsatte använda mjukliften till den de gånger hon skulle sova så jag bara kunde bära in henne sen.
  • VinterNoll2
    Hej!Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Min son är 6 månader (68 cm lång) och han ligger ff i liggdelen - i åkpåsen... Han kan nog ligga där ett tag till.
    Den är både bred och lång och jag har aldrig upplevt den som trång eller liten - snarare tvärtom.
  • MalinAnnaJosefine
    Hej!Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Jag har fortfarande liggdelen till min 6 mån och har inga planer på att byta del ännu iaf! Och jag har en Elodie Details åkpåse och den får också pats utmärkt i vagnen :)
  • anniki81

Hej! Har haft min kronan i 2 månader och är toppen nöjd med den. Har använt åkpåsen när jag varit ute och gått. Nu har jag köpt en mjuklift oxå så att jag kan flytta min lilla tjej lättare om hon har somnat. Frågan är nu, blir det för varmt om jag både har åkpåsen och mjukliften när jag är ute och går? Hur gör jag?

• Pearl22
    anniki81 skrev 2009-12-04 12:19:46 följande:
    Hej! Har haft min kronan i 2 månader och är toppen nöjd med den. Har använt åkpåsen när jag varit ute och gått. Nu har jag köpt en mjuklift oxå så att jag kan flytta min lilla tjej lättare om hon har somnat. Frågan är nu, blir det för varmt om jag både har åkpåsen och mjukliften när jag är ute och går? Hur gör jag?
    Det beror ju på hur kallt det är och hur mycket kläder du har på lillan... Du kan ju ha precis som innan du skaffade mjukliften, fast kanske låta bli att dra igen dragkedjorna på mjukliften? Alternativt skippa åkpåsen helt och bädda med varma filtar istället och dra igen mjukliften förstås. Du får prova dig fram
  • EmmAhh

Ni verkar stormförtjusta i Kronanvagnar på den här sidan, men om ni måste ange negativa saker om den/mindre bra saker, vilka är det?

Jag står i valet och kvalet mellan en kronanvagn (duopaketet) och en emmaljungvagn(smart duo eller edge duo). Emmaljunga tycker jag har en snyggare vagn då det finns fler tyger att välja på, medan kronan har ett lockande pris. :)

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12