• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Pearl22

Åååh, jag mitt klantarsel hade sönder solskärmen idag... Skulle bara justera den lite men då gick bågen av. Den går ju fortfarande att använda visserligen, men nu ser det mer ut som ett skarpt V istället för en fin båge. Blir till att byta tillbaka till den röda klädseln igen ikväll.

• Shee

Är det någon mer än jag som har problem med regnskyddet??
    Jag var ute i ca 1 1/2 timme i regnet förra veckan och när jag kommer in så är skyddet blött rakt igenom!!
    Helt värdelöst..

• Londonvibes

Hej!

Passar en Brio ratt på kronan sulky? eller är det nån som har tips på en ratt som passar? Jag vill inte ha en för färggrann och 'plastig' ratt.

• cloudberry79
    Londonvibes skrev 2009-10-21 14:25:33 följande:
    Hej! Passar en Brio ratt på kronan sulky? eller är det nån som har tips på en ratt som passar? Jag vill inte ha en för färggrann och 'plastig' ratt.
    Ingen av briorattarna funkar (har provat med båda sorterna) utan att man börjar göra ingrepp i själva vagnkonstruktionen... Söker också efter en vanlig ratt, gärna med lite tuta eller plingklocka.
    If you love me - please don't feed me!
  • idakl
    Londonvibes skrev 2009-10-21 14:25:33 följande:
    Hej! Passar en Brio ratt på kronan sulky? eller är det nån som har tips på en ratt som passar? Jag vill inte ha en för färggrann och 'plastig' ratt.
    Ratten som är tillverkad för emmaljungas scooter passar perfekt! Tyvärr lite svår att få tag på eftersom de slutat tillverka...
  • VinterNoll2
    3 barns mor skrev 2009-10-20 15:48:03 följande:
    vet du vad frakten kostar
    150:- i frakt tror jag, det står iaf det på sidan 1 i den här tråden.
  • minefix
    cloudberry79 skrev 2009-10-21 15:16:08 följande:
    Ingen av briorattarna funkar (har provat med båda sorterna) utan att man börjar göra ingrepp i själva vagnkonstruktionen... Söker också efter en vanlig ratt, gärna med lite tuta eller plingklocka.
    Jag har en ratt (visserligen plastig men väldigt rolig enligt sonen) från BRleksaker, reoe att den är av märket bellingo (eller nåt sånt).... Den tutar blinkar och gör massor av olika saker för inte så många kronor.
  • cloudberry79
    minefix skrev 2009-10-22 19:57:23 följande:
    Jag har en ratt (visserligen plastig men väldigt rolig enligt sonen) från BRleksaker, reoe att den är av märket bellingo (eller nåt sånt).... Den tutar blinkar och gör massor av olika saker för inte så många kronor.
    Vill inte ha med batterier och det låter som en sån? Finns såna på Toys are us också, men jag vill ha något som tål vind och väder
    If you love me - please don't feed me!
  • Liineea

Hej jag undrar vad ni har att säga om Kronans mjuklift? Såg dom hade bra pris på 08ans årsmodell. Har tänkt köpa den och ha i en annan vagn.. Den ser ombonad och mysig ut och handtagen ser riktigt rejäla ut!

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12