Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Vi med Kronan-vagnar del 12

Åh, vad härligt!!! Jag vill ha brun klädsel till min! Skulle också vilja köpa designklädseln

If you love me - please don't feed me!
  • cloudberry79
    Londonvibes skrev 2009-10-21 14:25:33 följande:
    Hej! Passar en Brio ratt på kronan sulky? eller är det nån som har tips på en ratt som passar? Jag vill inte ha en för färggrann och 'plastig' ratt.
    Ingen av briorattarna funkar (har provat med båda sorterna) utan att man börjar göra ingrepp i själva vagnkonstruktionen... Söker också efter en vanlig ratt, gärna med lite tuta eller plingklocka.
  • cloudberry79
    minefix skrev 2009-10-22 19:57:23 följande:
    Jag har en ratt (visserligen plastig men väldigt rolig enligt sonen) från BRleksaker, reoe att den är av märket bellingo (eller nåt sånt).... Den tutar blinkar och gör massor av olika saker för inte så många kronor.
    Vill inte ha med batterier och det låter som en sån? Finns såna på Toys are us också, men jag vill ha något som tål vind och väder
  • cloudberry79
    SysterJ skrev 2009-10-25 10:33:07 följande:
    Jag har sett kronans sulky och fastnat för den. Vad är det för fördelar/nackdelar med sulkyn? Jobbar på att få byta ut vår stooora Emmaljunga city cross och behöver bra argument... Är det fullt ligg läge? När man fäller ryggstödet för att sova känns det som om barnet ligger nedbäddat och skyddat från blåst och regn? För det är ju en fördel med city crossen att den är väldigt ombonad när lillan ska sova. Blir den liten ihopfälld, går det att ta av och tvätta klädseln, får man plats med en åkpåse? Är det luftfyllda däck? Tacksam för hjälp
    Ja, den har fullt liggläge som är steglöst, alltså man kan justera vilken vinkel man vill på ryggstödet. Den blir mycket liten ihopfälld, det följer med en väska som man kan sätta den i om man vill/ska resa långt. Klädseln kan tas av och tvättas, snart kommer också utbytesklädslar till sulkyn så man kan byta färg om man vill. Åkpåse får plats och det är lufthjul.
  • cloudberry79
    allt är ju upptaget skrev 2011-09-28 14:19:30 följande:
    Hej! Jag hade för mig att man kunde köpa nya klädslar till Kronanvagnarna, men vart? Hittar inga på hemsidan? Har en duovagn där jag vill byta klädsel på sittdelen, helst till svart, eller kanske lila som jag hört ryktas om ska finnas? :)
    Kolla Blocket! Annars finns det under Tillbehör-Reservdelar, just nu fanns det bruna och grå sittdelsklädslar, men på blocket kan man som sagt hitta alla möjliga färger (tex såg jag en lila för inte länge sedan).
  • cloudberry79
    Pärlan80 skrev 2011-11-29 13:48:01 följande:
    Är det någon som har använt Kronans åkpåse i liggdelen? Hur har ni i så fall placerat den? Den verkar väligt lång så det blir lite knöligt.
    Åkpåsen är ju inget problem, mjukliften är däremot lite knölig att få ner i liggdelen om man vill ha dit den...

Åkpåsen vikte jag bara ihop i fotändan, inga problem. 
  • cloudberry79
    Fäbodjäntan skrev 2011-12-01 23:25:08 följande:
    Hej hej! Behöver lite hjälp:)

Vad tycker ni jag kan ta för betalt för en kronan -08 med endast liggdel??
    Hel och fräsch, ganska nya däck!
    Med lite tillbehör, matchande skip hop skötväska..!
    Svårt att säga, det finns ganska många barnvagnar ute på tex Blocket just nu. När jag sålde min vagn för något år sedan (komplett duopaket) fick jag 2500 för alltihopa, men jag inser att jag nog hade kunnat få upp det till ca 3000.
  • cloudberry79

Jag kan säga att vi hade en vanlig liten Golf (alltså inte variant) när vi hade vår Kronan duo och vagnen gick ner i bagaget utan problem, både ligg- och sittdelen

• cloudberry79

Om någon funderar på att sälja sin fint begagnade duo är jag intresserad! Sålde min för många år sedan, för vi tänkte aldrig ha något syskon, men nu har vi ändrat oss Så, inboxa om ni har något av intresse!

• cloudberry79

Jag pumpar på macken, det finns ofta flera munstycken där att välja på, du ska ha samma som är till bilar (inte till cyklar). Det kan vara lite meckigt att få så tätt att luften bara går in, men är du van att pumpa bilar borde det gå bra bara du kommer åt!

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12