• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • sleeping angel

vet att det finns en blå duo för 3500:- på en secondhand handel i nynäshamn, väldigt fin! Själv har jag en sulky och är superlycklig

• VinterNoll2

Hoppas nån kan hjälpa mig med det här, upptäckte nyss tillsammans med bruksanvisningen en svart rem med en ögla i vardera ände och en tryckknapp på mitten. Undrar vad detta är för något? Är det nån slags säkerhetsrem som man fäster på handtaget och sen trär handen igenom eller vad är det?

Sen undrar jag om klädslarna tål strykning? Och vilken värme isf. (är för lat för att gå ner och kolla)

• sleeping angel

den här remmen med ögla låter ju som en sån säkerhetsak som det står om i trådstarten, ska den finnas till sulkyn med? för det har inte jag

• FamÅsling

Jag har inte heller nån sådan rem. kanske bara inte sätt den: Har ett snöre med en ögla som man fäser fast vagnen i nerfällt läge när man fällt i hop den!

• FamÅsling

sleeping angel skrev 2009-10-31 19:54:25 följande:

ja men ett sånt har jag med.
    Du kan inte ta en bild på din rem så vi får se!
  • frk lorelei

Idag har vi äntligen beställt vårt duovagnspaket! Vi bestämde oss i juli för att vi absolut ska ha en kronan och sen dess har jag väntat och väntat. Det är fortfarande strax under 3 månader kvar innan bebis ska komma, men jag ville så gärna beställa vagnen nu.
    Nu återstår bara att beställa en mjuklift också. Det var lite konstigt tycker jag, att man måste ringa och beställa den bruna mjukliften, men alla andra går att beställa via nätet. Nu kommer vi säkert få dubbel fraktavgift på det. Hade vi velat ha en svart t ex så hade vi ju bara beställt den samtidigt som vagnen nu.

• MalinAnnaJosefine

frk lorelei skrev 2009-11-01 11:09:23 följande:

Idag har vi äntligen beställt vårt duovagnspaket! Vi bestämde oss i juli för att vi absolut ska ha en kronan och sen dess har jag väntat och väntat. Det är fortfarande strax under 3 månader kvar innan bebis ska komma, men jag ville så gärna beställa vagnen nu. Nu återstår bara att beställa en mjuklift också. Det var lite konstigt tycker jag, att man måste ringa och beställa den bruna mjukliften, men alla andra går att beställa via nätet. Nu kommer vi säkert få dubbel fraktavgift på det. Hade vi velat ha en svart t ex så hade vi ju bara beställt den samtidigt som vagnen nu.
    Kronan kundtjänst är superbra. och om du ringer dom imorn så tror jag nog det kommer samtidigt iaf =)
  • Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2009-10-31 17:49:28 följande:
    Hoppas nån kan hjälpa mig med det här, upptäckte nyss tillsammans med bruksanvisningen en svart rem med en ögla i vardera ände och en tryckknapp på mitten. Undrar vad detta är för något? Är det nån slags säkerhetsrem som man fäster på handtaget och sen trär handen igenom eller vad är det? Sen undrar jag om klädslarna tål strykning? Och vilken värme isf. (är för lat för att gå ner och kolla)
    Remmen du hittat är precis som du tror en säkerhetsrem man sätter på handtaget. Perfekt på vintern när det är halkigt ute så man inte ramlar och tappar vagnen, t.ex i en nedförsbacke.

Vet tyvärr ej om klädslarna tål strykning... annars rekommenderar ju kronan att man monterar klädseln lätt fuktig efter tvätt, för bästa passform.
  • VinterNoll2

Nja, jag hade tänkt piffa till min vagn med påstrykbara motiv från Gladagrodan. Så det var därför jag undrade om klädslarna tålde strykning och då speciellt på två prickars värme. Men jag ska nog ta och köpa liknande tyg och klippa ut motiven och sy på dem istället. Kan ju bli snyggt... Blir helt klart unikt om inte annat.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12