• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Nallebjörnis

Ja har ju köpt min röda fina Kronan på kampanj i våras... nu ärdet 45 dagar kvar innan Bebis ska komma... ville ha en mjuklift men tycker Kronans har såååå tråkiga färger ju.. så igår gick ja och beställde en limegrön *hihi* kommer bli super tufft tror ja...

• Pearl22
    Liineea skrev 2009-10-23 10:19:09 följande:
    Hej jag undrar vad ni har att säga om Kronans mjuklift? Såg dom hade bra pris på 08ans årsmodell. Har tänkt köpa den och ha i en annan vagn.. Den ser ombonad och mysig ut och handtagen ser riktigt rejäla ut!
    Jag tycker den är kanon faktiskt! Det enda negativa är väl att man inte kan ta bort överdelen på den. Sommartid då det är varmt vek jag in överdelen och stoppade ner den i fotändan, men tycker det skulle varit smidigare om den gick att ta bort helt och hållet.
  • Mirain

Ni som haft en vagn med svängbara framhjul/trehjulig hur upplever ni att det är att köra Kronan Sulky? Otympligt?

• Serendipity
    Mirain skrev 2009-10-24 12:40:19 följande:
    Ni som haft en vagn med svängbara framhjul/trehjulig hur upplever ni att det är att köra Kronan Sulky? Otympligt?
    Nej, bara annorlunda. Men den är lätt att svänga. Vi hade en Quinny 3-hjuling innan Kronan sulkyn. Men det kanske är svårt at jämföra, det är ju en stor sittvagn, så Kronansulkyn kändes mycket liten, lätt och bekväm.
  • MalinAnnaJosefine
    Shee skrev 2009-10-20 22:50:29 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med regnskyddet??Jag var ute i ca 1 1/2 timme i regnet förra veckan och när jag kommer in så är skyddet blött rakt igenom!!Helt värdelöst..
    Jag hade det precis likadant idag.
    Var inte ute alls särkilt länge i regnet och det regnade inte heller jätte mycket. Men regnskyddet var ordentligt fuktigt på insidan när jag tog av det.
    Riktigt dåligt.
  • SysterJ

Jag har sett kronans sulky och fastnat för den. Vad är det för fördelar/nackdelar med sulkyn? Jobbar på att få byta ut vår stooora Emmaljunga city cross och behöver bra argument...

Är det fullt ligg läge? När man fäller ryggstödet för att sova känns det som om barnet ligger nedbäddat och skyddat från blåst och regn? För det är ju en fördel med city crossen att den är väldigt ombonad när lillan ska sova.

Blir den liten ihopfälld, går det att ta av och tvätta klädseln, får man plats med en åkpåse? Är det luftfyllda däck?

Tacksam för hjälp

• cloudberry79
    SysterJ skrev 2009-10-25 10:33:07 följande:
    Jag har sett kronans sulky och fastnat för den. Vad är det för fördelar/nackdelar med sulkyn? Jobbar på att få byta ut vår stooora Emmaljunga city cross och behöver bra argument... Är det fullt ligg läge? När man fäller ryggstödet för att sova känns det som om barnet ligger nedbäddat och skyddat från blåst och regn? För det är ju en fördel med city crossen att den är väldigt ombonad när lillan ska sova. Blir den liten ihopfälld, går det att ta av och tvätta klädseln, får man plats med en åkpåse? Är det luftfyllda däck? Tacksam för hjälp
    Ja, den har fullt liggläge som är steglöst, alltså man kan justera vilken vinkel man vill på ryggstödet. Den blir mycket liten ihopfälld, det följer med en väska som man kan sätta den i om man vill/ska resa långt. Klädseln kan tas av och tvättas, snart kommer också utbytesklädslar till sulkyn så man kan byta färg om man vill. Åkpåse får plats och det är lufthjul.
    If you love me - please don't feed me!
  • FamÅsling

I fredags så beställde vi våran kronan sulky vagn så snart är vi en i familjen! Ska bli skönt med sulky!

• Mirain

Jag måste säga att jag har svårt att bestämma mig. Jag jagar just nu Emmaljungas Scooter begagnat, men om jag inte får tag i någon funderar jag på om jag ska köpa en ny eller Kronans Sulky (som verkar helt omöjlig att få tag i begagnat)...

• FamÅsling
    Mirain skrev 2009-10-26 06:57:00 följande:
    Jag måste säga att jag har svårt att bestämma mig. Jag jagar just nu Emmaljungas Scooter begagnat, men om jag inte får tag i någon funderar jag på om jag ska köpa en ny eller Kronans Sulky (som verkar helt omöjlig att få tag i begagnat)...
    Jag försökte också få tag i begagnad, hittade 2 olika (som nu är sålda) dom fanns dock 20 och 50 mil från där jag bor!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12