Inlägg från: FamÅsling |Visa alla inlägg
  • FamÅsling

Vi med Kronan-vagnar del 12

I fredags så beställde vi våran kronan sulky vagn så snart är vi en i familjen! Ska bli skönt med sulky!

• FamÅsling
    Mirain skrev 2009-10-26 06:57:00 följande:
    Jag måste säga att jag har svårt att bestämma mig. Jag jagar just nu Emmaljungas Scooter begagnat, men om jag inte får tag i någon funderar jag på om jag ska köpa en ny eller Kronans Sulky (som verkar helt omöjlig att få tag i begagnat)...
    Jag försökte också få tag i begagnad, hittade 2 olika (som nu är sålda) dom fanns dock 20 och 50 mil från där jag bor!
  • FamÅsling

Nu har jag fått hem min svarta kronan sulky och jag ÄLSKAR den! Sonen ockås han sov 2½ timma i den och sat jätte bra

• FamÅsling

Jag har inte heller nån sådan rem. kanske bara inte sätt den: Har ett snöre med en ögla som man fäser fast vagnen i nerfällt läge när man fällt i hop den!

• FamÅsling

sleeping angel skrev 2009-10-31 19:54:25 följande:

ja men ett sånt har jag med.
    Du kan inte ta en bild på din rem så vi får se!
  • FamÅsling

Kanske ska skriva till kronan och be om en sådan rem, kan ju va bra till vintern och sen så kan det kanske va bra om man altid får med det!

• FamÅsling

frk lorelei skrev 2009-11-04 17:37:15 följande:

Snacka om snabb leverans! Vi beställde vagnen i söndags morse och den står i vår hall nu. Eller ja, kartongen står där och vi har gått igenom allt, men vi ska ju inte sätta ihop den än på ca 2 månader.
    Vi beställde våran på fredagen, betalningen registrerad på söndagen och på måndag så hade vi den hemma
  • FamÅsling
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-12-23 08:24:25 följande:
    Är det någon som vet något regnskydd (förutom kronans) som passar sittdelen i duovagnen?Hade kronans regnskydd till liggdelen, men det har inte fungerat som det ska tyvärr.
    Jag har en sulky kronan, men jag köpte en sulky universal regn skydd, och det passa jätte bra! Ta med vagnen in och prova med ett univeralregn skydd till sittdelen!
  • FamÅsling
    Serendipity skrev 2010-01-08 15:43:06 följande:
    Ok, kastar mig in med två frågor utan att läsa bakåt i tråden: * Jag har bytt till sittdelen nu. Får inte till suffletten så den blir snygg. Den är ju gigantisk. Tyget alltså. Hur har ni andra gjort, finns det något smart sätt att vika in tyget på i sittläget? * Skulle det komma klädslar till sulkyvagnen? Tycker jag kommer ihåg rykten från i somras... Någon som vet??
    Jag skulle också vilja veta om det kommer klädslar till sulkyn och vilka färger? Har en sulky nu som jag Älskar och sonen älskar den också!
  • FamÅsling

Hej jag är ägare av två kronan vagnar. En sulky köpt 09 som min son har som i dag är 3 år. Super nöjd. Sen när jag vänta dottern så köpte vi en begagnad duo vagn. Sittdelens klädsel är väldigt solblekt. Tycker det är dyrt att köpa en ny så jag funderar på att färga den själv, fick ett tips om en färg som man kunde färga tyg med jag tänkte höra med er om ni vet någon eller någonstans man kan köpa begagnade klädslar.

Markus 081219, Alva 110719
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12