• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • minefix

måste tipsa om kronans nya lysen man kan sätta på vagnen. Ett vitt och ett rött. De är små och smidiga, syns knappt att de sitter på vagnen men man ser och syns så mycket bättre på kvällen! Jag har två vita och två röda och oroar mig inte alls föa att inte synas i vinter mörkret.

• Pearl22
    minefix skrev 2009-11-14 14:16:38 följande:
    måste tipsa om kronans nya lysen man kan sätta på vagnen. Ett vitt och ett rött. De är små och smidiga, syns knappt att de sitter på vagnen men man ser och syns så mycket bättre på kvällen! Jag har två vita och två röda och oroar mig inte alls föa att inte synas i vinter mörkret.
    Jag blev lite sugen på att skaffa sådana faktiskt... Fast jag tror tyvärr jag kommer köpa från Jysk istället där jag såg att de hade nästan identiska lysen för 20 kr :)
  • minefix
    Pearl22 skrev 2009-11-14 16:49:39 följande:
    Jag blev lite sugen på att skaffa sådana faktiskt... Fast jag tror tyvärr jag kommer köpa från Jysk istället där jag såg att de hade nästan identiska lysen för 20 kr :)
    Ja men gör det, jag är jätte nöjd och det är jätte många som kommer fram och frågar om dem.
    Jag är super nöjd med hela min sulky just nu, har ny åkpåse, lysen och min söta son förstås! =)
  • Signatur
    drS skrev 2009-10-28 18:22:22 följande:
    Hej! Har någon testat någon annan ståbräda än den rekommenderade (buggy board maxi) till sin Kronanvagn? Buggy boarden är ju ganska dyr jämfört med andra märken så om någon annan funkar skulle jag vara glad :)
    Jag undrar samma sak. Vi har redan en Brio ståbräda och det känns surt att behöva köpa en ny.

När vi var och tittade på sulkys i Stockholm så sa tjejen i butiken att hon hade sett någon med en Kronan sulky som hade gjort någon anordning med grejor från Claes Ohlsson så att en annan ståbräda kunde fästas.

Vi ska se om vi kan klura ut något.

Någon som har några förslag?
  • MalinAnnaJosefine

Jag har en fråga till er alla här i tråden.

Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)???
    Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen.
    Andra färger kan kanske också gå bra :)
    Någon???

• Pearl22
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-11-26 19:54:38 följande:
    Jag har en fråga till er alla här i tråden. Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)??? Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen. Andra färger kan kanske också gå bra :) Någon???
    Jag har en lila klädsel, fast vet inte riktigt om jag vill sälja den... Möjligen byta mot en svart klädsel i så fall...?
  • VinterNoll2
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-11-26 19:54:38 följande:
    Jag har en fråga till er alla här i tråden.Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)???Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen.Andra färger kan kanske också gå bra :)Någon???
    Kronan säljer annars, då jag var ikontakt med dem hade de lila klädslar till sittdelen för 100 kr + frakt.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12