• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Nallebjörnis
    stina84 skrev 2010-01-04 22:16:35 följande:
    Vad tråkiga dom är! <det var ju den enda vagnen med "färg" som de hade.. Nu är det ju bara svart, grått osv. Hoppas det kommer lite mer kulörer utan att det blir "könsbundet" Idag har vi en vattenmelon grön färg på dotterns vagn. Tycker den är jätte läcker
    ja det tycker ja åxå...
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • VinterNoll2
    minefix skrev 2010-01-04 22:13:13 följande:
    Skitsnyggt!!!
    Tackar
    Lillprinsen är äntligen här
  • UnderYtan

Hej alla!

Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er?

* Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt.
    * Regnskyddet är kasst.
    * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.  
    * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad)
    * Sufletten på sittdelen blir för pösig.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • MalinAnnaJosefine
    UnderYtan skrev 2010-01-06 10:19:03 följande:
    Hej alla!Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er?* Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt. * Regnskyddet är kasst. * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.  * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad)* Sufletten på sittdelen blir för pösig.
    enda jag har upplevt av dina punkter är att regnskyddet vi hade till liggdelen inte var till vår belåtenhet, men det har vi blivit kompenserade av Kronan för, skickade tillbaka det och fick alla pengar tillbaka.
    Vackra Oliver 2 juni 2009
  • Pearl22
    Hej alla! Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er? * Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt. * Regnskyddet är kasst. * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.   * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad) * Sufletten på sittdelen blir för pösig.
    Ang. sufletten så tror jag att glappet ska vara fixat på de nyaste modellerna. Min köpte jag förra året och jag tycker det glipar på sidorna, trots dragskon som finns där.. men jag har satt säkerhetsnålar där så nu är det någorlunda tätt iaf. Sufletten är pösig på sittdelen, det kan jag hålla med om, men man vänjer sig.

Hjulen har jag inte haft några som helst problem med, annat än att jag fått pumpa dom ibland. Inte att vagnen drar åt något håll eller så. Vad är det man ska kontrollera var tredje månad??
  • mage06
    Hej alla! Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er? * Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt. * Regnskyddet är kasst. * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.   * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad) * Sufletten på sittdelen blir för pösig.
    Nej inte liggdelen, den gamla klädseln till sittdelen drog det kring sufletten men det gör det inte med de nya klädslarna, inte på min i alla fall.

Det går att justera hjulen men jag tror inte att man måste. Det är positivt att det går att göra om det skulle behövas tycker jag.

Det regnskydd vi har, från -06 är riktigt dåligt men de har ändrat på det tror jag...

Min suflett hänger inte då jag låter tyget följa med upp när jag fäller upp ryggstödet...knepigt att förklara... Suflett-tyget måste ju vara stort om man skall kunna fälla till fullt liggläge och ändå ha en suflett som håller tätt. Det är något annat som är positivt, att sittdelen blir lång i liggläge. Inte så snyggt men praktiskt och bekvämt för barnet
  • Joggi

Hej alla kronan-ägare! Hittat till eran tråd nu=)

Tillskott på väg och en vagn behövs. Har bla kollat på kronan efter tips!
    Lite frågor..

Hur är vagnen att köra i snö? Grus? Skog?

Hur stor plats tar vagnen i en saab 9-5:a? Hur stor hundbur kan jag få plats med bredvid? Behöver minst halva utrymmet hellst 2/3-delar till vovvsen...

Vore kanon om nån ville ge vagnen lite ris och ros. Vad tycker ni är mest positiv med vagnen, och om det finns några negativa sidor.....

Tusen tack på förhand!

• Hannol

dottan55: Jag har kört min vagn i såväl snö, slask, sand som grus och tycker inte att det har varit några problem. Den är stabil och robust och det var ett av skälen till att jag valde den. Det finns också extra terränghjul att köpa till.

Vi har en Saab 9-5, och det är inte jättemycket plats kvar i bagageutrymmet när vagnen är på plats. Däremot är det väldigt lätt att plocka av hjulen på vagnen, det går på ett kick, och då blir det ju mer plats. Men 2/3-delar blir det inte över till vovven, knappt hälften heller om jag får gissa.

• Joggi
    Hannol skrev 2010-01-06 17:48:06 följande:
    dottan55: Jag har kört min vagn i såväl snö, slask, sand som grus och tycker inte att det har varit några problem. Den är stabil och robust och det var ett av skälen till att jag valde den. Det finns också extra terränghjul att köpa till.Vi har en Saab 9-5, och det är inte jättemycket plats kvar i bagageutrymmet när vagnen är på plats. Däremot är det väldigt lätt att plocka av hjulen på vagnen, det går på ett kick, och då blir det ju mer plats. Men 2/3-delar blir det inte över till vovven, knappt hälften heller om jag får gissa.
    Låter kanon att det inte har varit några problem med olika underlag.. Låter som ett av själen till att vi oxå kommer att välja en kronanvagn=)
    Härligt att nån i tråden hade en 9-5:a så man får svar på lite funderingar.. Låter inte så bra att det blir lite plats över, men samtidigt så tror jag inte att det blir speciellt mkt mer med en annan vagn. Vi vill ju ha en rejäl vagn och det känns som dom ändå tar lite plats.. Har ändå hört att kronan tar lite plats om man jämför liknande vagnar.....
  • Joggi
    Hannol skrev 2010-01-06 17:48:06 följande:
    dottan55: Jag har kört min vagn i såväl snö, slask, sand som grus och tycker inte att det har varit några problem. Den är stabil och robust och det var ett av skälen till att jag valde den. Det finns också extra terränghjul att köpa till.Vi har en Saab 9-5, och det är inte jättemycket plats kvar i bagageutrymmet när vagnen är på plats. Däremot är det väldigt lätt att plocka av hjulen på vagnen, det går på ett kick, och då blir det ju mer plats. Men 2/3-delar blir det inte över till vovven, knappt hälften heller om jag får gissa.
    Jättetack för svaret förresten!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12