Inlägg från: MalinAnnaJosefine |Visa alla inlägg
  • MalinAnnaJosefine

Vi med Kronan-vagnar del 12

Shee skrev 2009-10-20 22:50:29 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med regnskyddet??Jag var ute i ca 1 1/2 timme i regnet förra veckan och när jag kommer in så är skyddet blött rakt igenom!!Helt värdelöst..
    Jag hade det precis likadant idag.
    Var inte ute alls särkilt länge i regnet och det regnade inte heller jätte mycket. Men regnskyddet var ordentligt fuktigt på insidan när jag tog av det.
    Riktigt dåligt.
  • MalinAnnaJosefine

frk lorelei skrev 2009-11-01 11:09:23 följande:

Idag har vi äntligen beställt vårt duovagnspaket! Vi bestämde oss i juli för att vi absolut ska ha en kronan och sen dess har jag väntat och väntat. Det är fortfarande strax under 3 månader kvar innan bebis ska komma, men jag ville så gärna beställa vagnen nu. Nu återstår bara att beställa en mjuklift också. Det var lite konstigt tycker jag, att man måste ringa och beställa den bruna mjukliften, men alla andra går att beställa via nätet. Nu kommer vi säkert få dubbel fraktavgift på det. Hade vi velat ha en svart t ex så hade vi ju bara beställt den samtidigt som vagnen nu.
    Kronan kundtjänst är superbra. och om du ringer dom imorn så tror jag nog det kommer samtidigt iaf =)
  • MalinAnnaJosefine

Jag har en fråga till er alla här i tråden.

Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)???
    Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen.
    Andra färger kan kanske också gå bra :)
    Någon???

• MalinAnnaJosefine
    Pumpkin skrev 2009-11-27 10:16:27 följande:
    Hej!Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Jag har fortfarande liggdelen till min 6 mån och har inga planer på att byta del ännu iaf! Och jag har en Elodie Details åkpåse och den får också pats utmärkt i vagnen :)
  • MalinAnnaJosefine
    Mammaroll skrev 2009-12-17 23:18:41 följande:
    vi är supernöjda med kronan. Och vi bor ändå i stan. Den fungerar utmärkt i alla väder, det är snökaos i Stockholm men vi har inte haft några problem med att ta oss framåt med vagnen. Och så kan man ställa en kundvagn på styret, se min blogg om ni inte förtår hur jag menar. mammaroll.blogspot.com. Sen är det dom som säger att den blir för tung när barnen blir äldre, ida är bara fem månader. Vad tycker ni med äldre barn? Knarrandet vid kyla känner jag också igen, ska ringa kronan och kolla vad man kan göra åt det.
    Det där ska jag testa när vi går till affären nästa gång :)
  • MalinAnnaJosefine
    VinterNoll2 skrev 2009-12-20 09:21:23 följande:
    Nu har vi bytt till sittvagnen och jag har målat på en silluettdrake på suffletten och det blev riktigt bra! Jag ritade dit med en vanlig penna och fyllde i konturerna med sån relieffpenna för tyg.Vi blev jättenöjda, vagnen blev hur cool som helst och nu är det garanterat ingen annan än jag som har en sån vagn (mot förut då flera i mitt område har röda vagnen) - en röd med drake på Jag har också lagt ner fårskinnet och åkpåsen i vagnen så det ser jättemysigt ut. Lillkillen gillade den också för det blir ju som en koja då man fäller suffletten
    Det låter verkligen skit läckert :)
    jag vill också se bilder :)
  • MalinAnnaJosefine

Är det någon som vet något regnskydd (förutom kronans) som passar sittdelen i duovagnen?
    Hade kronans regnskydd till liggdelen, men det har inte fungerat som det ska tyvärr.

• MalinAnnaJosefine
    Pearl22 skrev 2009-12-29 10:29:40 följande:
    Såg på kronans hemsida att de har en nyårskampanj just nu, eller fram till ikväll kan man väl säga... De delar ut klädslar gratis till alla som har en duovagn, i sin visningsbutik i täby! *tipsar er som bor i närheten*
    Fast man kan få den hemskickad också. Fast man får i för sig betala frakten på 89:-, men det står jag ut med iaf :) en lila sittdels klädsel är på väg hem till oss :)
  • MalinAnnaJosefine
    mage06 skrev 2009-12-29 19:26:16 följande:
    Åh men hur gjorde du då? Jag skrev ett mail för jag kunde inte hitta något ställe att beställa detta på deras hemsida...Jag vill ha en marinblå sittdelsklädsel
    Jag mailade kundtjänst, och efter en timme så ringde dom mig och så löste vi det via telefon.
    Fast till sittdelen fanns det bara lila, rosa och beige kvar!
  • MalinAnnaJosefine
    UnderYtan skrev 2010-01-06 10:19:03 följande:
    Hej alla!Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er?* Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt. * Regnskyddet är kasst. * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.  * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad)* Sufletten på sittdelen blir för pösig.
    enda jag har upplevt av dina punkter är att regnskyddet vi hade till liggdelen inte var till vår belåtenhet, men det har vi blivit kompenserade av Kronan för, skickade tillbaka det och fick alla pengar tillbaka.
    Vackra Oliver 2 juni 2009
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12