• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • LindaO 81

Hur får jag bort remmarna som går genom ryggplattan på kronan sulky.
    Har fått bort allt utom det och ska tvätta den nu.

• ami

På sittdelen, finns inget mittenläge? Läste nånstans att det bara fanns två lägen; liggläge och rakt sittläge?

• Pearl22
    ami skrev 2011-09-27 22:55:42 följande:
    På sittdelen, finns inget mittenläge? Läste nånstans att det bara fanns två lägen; liggläge och rakt sittläge?
    Ja, tyvärr är det så på den senaste modellen. På de äldre kronan-vagnarna finns det 2 vilolägen också men det har de alltså tagit bort, något som kundtjänst förklarat med att "viloläget ej är optimalt för barnets rygg"(??) De tycker att  barnet antingen ska sitta helt upprätt eller ligga plant...
  • Uliise
    Pearl22 skrev 2011-09-28 11:36:11 följande:
    Ja, tyvärr är det så på den senaste modellen. På de äldre kronan-vagnarna finns det 2 vilolägen också men det har de alltså tagit bort, något som kundtjänst förklarat med att "viloläget ej är optimalt för barnets rygg"(??) De tycker att  barnet antingen ska sitta helt upprätt eller ligga plant...
    Låter konstigt? Alla andra tillverkar ju vagnar med fler än 2 lägen :/
    Majken 100421
  • allt är ju upptaget

Hej! Jag hade för mig att man kunde köpa nya klädslar till Kronanvagnarna, men vart? Hittar inga på hemsidan? Har en duovagn där jag vill byta klädsel på sittdelen, helst till svart, eller kanske lila som jag hört ryktas om ska finnas? :)

• cloudberry79
    allt är ju upptaget skrev 2011-09-28 14:19:30 följande:
    Hej! Jag hade för mig att man kunde köpa nya klädslar till Kronanvagnarna, men vart? Hittar inga på hemsidan? Har en duovagn där jag vill byta klädsel på sittdelen, helst till svart, eller kanske lila som jag hört ryktas om ska finnas? :)
    Kolla Blocket! Annars finns det under Tillbehör-Reservdelar, just nu fanns det bruna och grå sittdelsklädslar, men på blocket kan man som sagt hitta alla möjliga färger (tex såg jag en lila för inte länge sedan).
    If you love me - please don't feed me!
  • allt är ju upptaget

Aha, tack nu såg jag! Men har redan brun och grå känns inge kul.. Och hittar inget på blocket heller, fasen :) Får fortsätta spana, tack för hjälpen!

• ami

Tack för svar! Men så sjukt, kan tänka mig att försäljningen minskar. Visst använder man väl mittenläge ofta? Hmm Nån som vet exakt när detta ändrades? Jag som hade tänkt köpa ny.. Då får jag försöka hitta nån beg kanske. Vart letar man bäst?

• Ja82
    Tvätta klädseln?

Hej alla!

Undrar om det är någon som har tvättat sin kronan-klädsel?
    Är det krångligt att få tillbaks den på igen?
    Har färgen påverkats?
    Blir klädseln hemskt skrynklig?

Tacksam för svar!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12