• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Annsiss

Har kronan duo 2010, dottern nu 20 mån, hon hade liggdelen till 1 år så det är först denna vinter vi använder sittdelen och åkpåsen, och som andra verkar ha nämnt blir det lite knöligt upptill där hon har huvudet, hon vill helst ha den i lite viloläge och inte helt rak och jag förstår henne. Nån som har nått smart tips på hur man kan göra.

• Mynta

Hej!

Vi funderar på vagn till bebisen som kommer i maj, tror att Kronan Duo kan vara något för oss. Dock skulle man ju gärna kunna klämma, känna och provköra innan man bestämmer sig... Vi bor i Karlstad, finns det någon häromkring som har en Kronan vi kan få prova? Trakterna kring Örebro går också bra!   

• Tanna

Vi har en kronan också. Supernöjd !

Funderar på att börja använda sittdelen snart.... hur gamla var era bebisar när ni bytte till sittdelen ?

• Lena1972

Mannem mailade Kronan igår och vi fickk snabbt svar...vissa sittdelar har felsydda klädsel och för korta remmar! De skickar nytt på studs så det var inga problem! *LER* Sånt tycker vi om dte nu är så att det är fel på grejorna!

Vår kille är 5 månader på torsdag och han får knappt plats i liggdelen numera. Kan ju tillägga att han är ganska så stor......*ler* 71 cm lång och väger 9,5 kilo......Ja han e matglad! *s*

• Annsiss
    Tanna skrev 2012-01-09 17:32:27 följande:
    Vi har en kronan också. Supernöjd !

Funderar på att börja använda sittdelen snart.... hur gamla var era bebisar när ni bytte till sittdelen ?

Vi bytte då dottern var knappt ett år och tyckte det var jättebra att liggdelen gick att använda så länge då hon sov bra i den och kunde sitta bra med hjälp av ryggstödet i liggdelen. Vi gillade dock inte alls sittdelen till en början då hon var förliten för att sitta bar och vi krånglade med kuddar och så under ett par månader, nu är hon 20 månader och sitter jättebra i den. Kan tillägga att vår dotter är normalstor varken mer eller mindre jag tycker att det verkar som att många har bråttom att byta känns lite som att man mest är ute efteratt förnya sig, man kommer kunna dras med sittdelen länge nog ändå för att slita på den i onödan, dessutom är den större och mer opraktisk i bilen.
  • cloudberry79

Om någon funderar på att sälja sin fint begagnade duo är jag intresserad! Sålde min för många år sedan, för vi tänkte aldrig ha något syskon, men nu har vi ändrat oss Så, inboxa om ni har något av intresse!

If you love me - please don't feed me!
  • MaLi81

Jag har!! du får gärna inboxa mig. Surfar från mobilen nu o har inte listat ut hur man gör allt än.

• Tanna
    Annsiss skrev 2012-01-10 21:35:22 följande:
    Vi bytte då dottern var knappt ett år och tyckte det var jättebra att liggdelen gick att använda så länge då hon sov bra i den och kunde sitta bra med hjälp av ryggstödet i liggdelen. Vi gillade dock inte alls sittdelen till en början då hon var förliten för att sitta bar och vi krånglade med kuddar och så under ett par månader, nu är hon 20 månader och sitter jättebra i den. Kan tillägga att vår dotter är normalstor varken mer eller mindre jag tycker att det verkar som att många har bråttom att byta känns lite som att man mest är ute efteratt förnya sig, man kommer kunna dras med sittdelen länge nog ändå för att slita på den i onödan, dessutom är den större och mer opraktisk i bilen.
    Då väntar vi lite till. Har inte bråttom att byta direkt, tycker bara att liggdelen känns lite kort ibland med åkpåsar och massa kläder....
    Sen tycker väl våran bebis ibland om att sitta och kika ut, och det funkar ju försig i liggdelen iaf.
  • Annsiss
    Tanna skrev 2012-01-11 19:21:42 följande:
    Då väntar vi lite till. Har inte bråttom att byta direkt, tycker bara att liggdelen känns lite kort ibland med åkpåsar och massa kläder....
    Sen tycker väl våran bebis ibland om att sitta och kika ut, och det funkar ju försig i liggdelen iaf.
    Ja det kanske blir trångt om man använder kronanåkpåsen i liggdelen, det gjorde inte vi då vi hade en gammal gjord för liggvagn.
  • Pearl22
    Annsiss skrev 2012-01-11 21:33:02 följande:
    Ja det kanske blir trångt om man använder kronanåkpåsen i liggdelen, det gjorde inte vi då vi hade en gammal gjord för liggvagn.
    Jag har också en gammal åkpåse i liggdelen, en från typ 70-talet med manchester och lurv, tycker det blir trångt ändå. Min son är 5½ månad och ligger väldigt trångt så det blir nog oundvikligt att byta till sittdelen snart...
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12