• Tanna

Vi med Kronan-vagnar del 12

Vi har en kronan också. Supernöjd !

Funderar på att börja använda sittdelen snart.... hur gamla var era bebisar när ni bytte till sittdelen ?

• Tanna
    Annsiss skrev 2012-01-10 21:35:22 följande:
    Vi bytte då dottern var knappt ett år och tyckte det var jättebra att liggdelen gick att använda så länge då hon sov bra i den och kunde sitta bra med hjälp av ryggstödet i liggdelen. Vi gillade dock inte alls sittdelen till en början då hon var förliten för att sitta bar och vi krånglade med kuddar och så under ett par månader, nu är hon 20 månader och sitter jättebra i den. Kan tillägga att vår dotter är normalstor varken mer eller mindre jag tycker att det verkar som att många har bråttom att byta känns lite som att man mest är ute efteratt förnya sig, man kommer kunna dras med sittdelen länge nog ändå för att slita på den i onödan, dessutom är den större och mer opraktisk i bilen.
    Då väntar vi lite till. Har inte bråttom att byta direkt, tycker bara att liggdelen känns lite kort ibland med åkpåsar och massa kläder....
    Sen tycker väl våran bebis ibland om att sitta och kika ut, och det funkar ju försig i liggdelen iaf.
  • Tanna
    Asereht skrev 2012-01-11 21:47:48 följande:
    Vad olika det är hur man upplever saker. När vi köpte vår vagn satt liggdelen på (köpte begagnad). När vi kom hem så provade vår minsting den. Han fick plats utan problem på både längd och bredd. Det kanske hade blivit lite trångt med ytterkläder men han fyller trots allt 2 om en dryg månad.
    Hur lång är eran 2-åring då ?

Min snart 8 månaders bebbe är runt 66-70 cm tror jag......
  • Tanna

Vårat regnskydd läcker inte heller. och då har vi varit ute i ösregn och gått i några timmar....

• Tanna

Jag ska sälja min superfina Kronan  duovagn nu. Svart, ren och hel. Inköpt 2011 juni. Har precis börjat använda sittdelen, så den är knappt använd. Liggdelen är använd, men ren och hel. ( haft lakan och filtar på hela tiden)
     Vagnen finns söder om Stockholm om man vill komma och testköra och klämma lite ;) Alla delar finns, regnskydd, myggnät, hjulskydd, skötväska. Till sittvagnen har vi aldrig ens hunnit öppna regnskyddet och myggnätet.

Är supernöjd med vagnen, säljer den endast för att jag tänkte ha en lite mindre vagn till sommaren. 5000 kr.

• Tanna
    Mina E skrev 2012-04-18 22:19:19 följande:
    Tack för svaret! Jag sökte på Blocket men såg ingen som sålde Kronan Duovagn från 2011 där utan endast äldre modeller, därav frågan. Ska söka igen! Om någon här i tråden nappar, så vore det förstås toppen! Skulle kännas bra att sälja till någon som tycker om Kronans barnvagnar
    jag ska kanske sälja min duovagn från 2011....
  • Tanna
    Tanna skrev 2012-04-19 08:19:03 följande:
    jag ska kanske sälja min duovagn från 2011....
    Måste vara trött ju... hehehe, såg nu att du ska sälja din med ;)
  • Tanna

Om ni har en vagn från 2011 så är sittdelen felsydd. Ta kontakt med Kronan, så får ni en ny. Jag hade samma problem. Och nu med nya sittdelen är det inga problem ! Ni får den hemskickad gratis.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12