• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Gurkan

Fick hem vår fina sulky idag. Tyvärr brast en plastdistans när vi fällde upp den (mellan stagen i chassit så de inte ska glida mot varandra). Snacka om besvikelse, vi skulle ju ut på en härlig långpromenad.
    Troligen är felet lättåtgärdat men jag vågar inte använda vagnen förrän jag hört av kundtjänst som självklart inte har telefontid på helgen och troligen inte kommer svara på mail heller förrän på måndag :(

Annars känns vagnen superfin och robust. Otroligt smidig ihopfälld men jag som ville testa den.. 

Någon annan som varit med om något liknande? 

• Sälkut2012

Hur nöjda är ni med mjukliften på 2011 modell? Har nu sett 2012 på babymässan och den var lite större och mysigare med fleece inuti. Har någon erfarenheter av den gamla liften? + och - mottages gärna!

• Sjömamma
    Sälkut2012 skrev 2012-03-04 16:59:08 följande:
    Hur nöjda är ni med mjukliften på 2011 modell? Har nu sett 2012 på babymässan och den var lite större och mysigare med fleece inuti. Har någon erfarenheter av den gamla liften? + och - mottages gärna!
    Hej.

Vi köpte mjuklift förra året. Dock använde vi den aldrig till vagnen. Men hade den mellan oss i vår säng på natten så kunde bebisen sova nära oss men utan att vi riskerade att rulla över henne, jättebra faktiskt. Vi la plastad frotte i botten och sen drog vi ett "dra på"-lakan över liften.
  • Sälkut2012

Mscaptaine: smart användningsområde! Det var lite min tanke också att ha en resesäng och ett alternativ till spjälsängen. Men vi måste också lämna vagnen i trapphuset så där krävs en lift om man inte vill väcka knodden när man kommer hem.

• Sjömamma

Sälkut; vi har hiss så vi behövde inte liften till det men som sagt, det var toppen att ha den som "säng". Så jag rekommenderar verkligen att köpa till en mjuklift till Kronan-vagnen.

• Tanna

Jag ska sälja min superfina Kronan  duovagn nu. Svart, ren och hel. Inköpt 2011 juni. Har precis börjat använda sittdelen, så den är knappt använd. Liggdelen är använd, men ren och hel. ( haft lakan och filtar på hela tiden)
     Vagnen finns söder om Stockholm om man vill komma och testköra och klämma lite ;) Alla delar finns, regnskydd, myggnät, hjulskydd, skötväska. Till sittvagnen har vi aldrig ens hunnit öppna regnskyddet och myggnätet.

Är supernöjd med vagnen, säljer den endast för att jag tänkte ha en lite mindre vagn till sommaren. 5000 kr.

• Moisbois

Har en liten fråga till er som har köpt en kronan. Om man skulle beställa hela duvovagnspaketet får man då paketet levererat till dörren eller blir det så att man får hämta ut sakerna på närmaste utlämningsställe?

• Uliise

Kronan kommer att tillverka alla sina vagnar med svart chassi from maj/juni, dessutom kommer solkepsen bli i en matchande färg. På sulkyn kommer  varukorgen vara i matchande färg även den.

Så om ni gillar det äldre utseendet snabba er och beställ för snart är de borta!

Majken 100421
  • epione

Personligen tycker jag att de nya sulkysarna ser taffligare och billigare ut. Däremot har jag inte sett så mycket bilder på duovagnen ännu.

• Uliise
    epione skrev 2012-03-13 19:55:22 följande:
    Personligen tycker jag att de nya sulkysarna ser taffligare och billigare ut. Däremot har jag inte sett så mycket bilder på duovagnen ännu.
    Ja tyvärr gör det svarta, blanka chasit att de ser plastigare ut :/

Och ÅH vad jag SAKNAR retrofeelingen!
    Majken 100421
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12