t0va skrev 2012-07-19 13:10:18 följande:
De går att titta på i ca 5 butiker, i stockholm göteborg och skånetrakten, men jag håller med om att bilderna borde vara bättre för de flesta köper nog via nätet.
Jag håller med, är många av de vagnar vi har testat som har korta fotstöd, kör Brio Go nu och den är värre än sulkyn, och då har min 2åring inte långa ben utan lång överkropp istället så för barn med långa ben måste det vara värre.
Sen att de inte sitter som vi utan är mjukare i kroppen så de kan sitta böjda på ett annat sätt men ändå är inte så kul att sova på mage som min kille gör och ha fötterna hängandes på kanten på fotsödet.
Jag skulle gärna ta 3-4cm längre vagn ihopfälld och framåtvänd och få längre fotstöd.
Sen väntar jag på den dagen då kronan gör en vändbar sulky.
En vändbar sulky hade varit optimalt! min tvååring vill ju sitta framåt och titta men när han sover hade jag gärna vänt honom mot mig.
Och visst är barn mjukare i kroppen men min son breder gärna ut sig när han sover och då han har långa ben så sover han på rygg med böjda ben. Många gånger kryper han upp lite för högt med så balansen i sulkyn blir lite ojämn.
Tänk om det hade funnits ett fotstöd där man kunde trycka in en liten knapp i ramen och dra ut en fem-tio centimeter till! Som ett teleskophandtag fast i fotstöd. Då skulle vagnen inte behöva bli längre och fotstödet skulle vara optimalt både för stora och små barn!