• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Lemon29

Postar även min fråga här. Har inte kollat igenom hela tråden:

Halloj!

Har varit nöjd med vår Kronan Duo som vi använt sedan juni 2011. Lite minus för gnissel i böjlederna, men enligt tel med Kronan ska detta försvinna med smörjning (som vi inte utfört ännu...). 

Nu har jag precis bytt till sittdelen och upptäcker till min förskräckelse att sittdelen snart kommer vara för liten eftersom ryggen har ett "tak". I liggande position är det inget bekymmer alls, då är den hur lång som helst, men i sittande (väldigt rak i ryggen, kan tilläggas, enda läget förutom ligg) slår vår 7-månaders (ca 73 cm lång) snart i med huvudet. Inte så stor idé med en duovagn då, känns det som. Eller har jag missat något som gör att man kan ha vagnen längre, den är ju bra i övrigt?

Hur länge har ni kunnat ha era barn i Duo-sittdelen och hur långa ca var de då?  

• Paddil

Ang regnskydd - jag har Babytravels som fungerar mycket bra på vår Kronan Sulky. För att undvika att det regnar in i "kupén" genom hålet så drar jag ner solkepsen helt så den sticker fram lite i regnskyddets öppning, blir perfekt! Köpte vagnen begagnad och regnskydd följde inte med, så jag vet inte hur originalet är.

• Lemon29

Såg nu att någon tidigare haft samma problem, och att man då fått ny sittdel om man kontaktat Kronan. Ska göra pronto och hoppas vi får ny!

• Paddil

Är det någon som vet vilka åkpåsar som passar i sulkyn? Finns det något footsack-aktigt att använda? Vilka sittdynor passar?

• Malawi

Jag har en åkpåse, 2ME Kalix som jag tycker passar ok.

HAr precis köpt Brio Race footsack på Babyproffsen, men inte hunnit använda ännu. Jag provade i affären och jag tyckte den passade. 

• epione

Vi har en Voksi Urban i sulkyn, passar jättebra!

Är för övrigt grymt sugen på en duovagn också.... :)

• FamÅsling

Hej jag är ägare av två kronan vagnar. En sulky köpt 09 som min son har som i dag är 3 år. Super nöjd. Sen när jag vänta dottern så köpte vi en begagnad duo vagn. Sittdelens klädsel är väldigt solblekt. Tycker det är dyrt att köpa en ny så jag funderar på att färga den själv, fick ett tips om en färg som man kunde färga tyg med jag tänkte höra med er om ni vet någon eller någonstans man kan köpa begagnade klädslar.

Markus 081219, Alva 110719
  • Pearl22
    FamÅsling skrev 2012-01-18 22:01:23 följande:
    Hej jag är ägare av två kronan vagnar. En sulky köpt 09 som min son har som i dag är 3 år. Super nöjd. Sen när jag vänta dottern så köpte vi en begagnad duo vagn. Sittdelens klädsel är väldigt solblekt. Tycker det är dyrt att köpa en ny så jag funderar på att färga den själv, fick ett tips om en färg som man kunde färga tyg med jag tänkte höra med er om ni vet någon eller någonstans man kan köpa begagnade klädslar.
    På blocket kan det finnas klädslar ibland, men de är tyvärr inte det lättaste att få tag på. För nåt år sedan hade kronan utförsäljning på klädslar och sålde dem för typ 200 kr styck, då köpte jag på mig några vilket jag är tacksam för idag när jag upptäckte att sittdelens klädsel möglat... :( Tur då att jag hade 2 klädslar till så jag slapp lägga ut 1000 kr på en ny.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12