• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • epione
    Hejåhå skrev 2011-11-11 08:09:36 följande:
    Vad är det för skillnad på Kronan av äldre modell -06, förutom glipan i sufletten? Är det några funktioner som kommit till?
    Har ingen direkt koll egentligen, men en sak vet jag. 2010-orna har bara två lägen på ryggläget för sittdelen, de äldre vagnarna har tre.
  • Asereht

Vid vilken årsmodell ändrades ryggläget från tre lägen till två? Har just upptäckt Kronan och försöker få ihop all info så att jag har lite koll på läget.

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • epione
    Asereht skrev 2011-11-20 19:17:16 följande:
    Vid vilken årsmodell ändrades ryggläget från tre lägen till två? Har just upptäckt Kronan och försöker få ihop all info så att jag har lite koll på läget.
    Tror att det var 2010
  • Asereht
    epione skrev 2011-11-20 19:38:40 följande:
    Tror att det var 2010
    Ganska nyss de tog bort viloläget då. Det känns som ett steg tillbaka där faktiskt.
  • Asereht

Fler frågor från frågvisa mig.

Någon som har en bild på en vagn med lila klädsel? Visste inte ens att det fanns/funnits lila, jag undrar också när den fanns?

• Pearl22
    Asereht skrev 2011-11-21 14:15:20 följande:
    Fler frågor från frågvisa mig.

Någon som har en bild på en vagn med lila klädsel? Visste inte ens att det fanns/funnits lila, jag undrar också när den fanns?
    Jag har en bild i mitt galleri! :) Har röd, grå och lila klädslar till min vagn. Köpte den röd men köpte på mig några andra klädslar när de hade utförsäljning våren 2009.
  • Asereht
    Pearl22 skrev 2011-11-21 15:22:04 följande:
    Jag har en bild i mitt galleri! :) Har röd, grå och lila klädslar till min vagn. Köpte den röd men köpte på mig några andra klädslar när de hade utförsäljning våren 2009.
    Tack, kikade lite på dina så nu har jag lite bättre färguppfattning.

Såg att våra yngsta heter lika, bra smak ni har! 
  • Pearl22
    Asereht skrev 2011-11-21 23:32:10 följande:
    Tack, kikade lite på dina så nu har jag lite bättre färguppfattning.

Såg att våra yngsta heter lika, bra smak ni har! 
    Haha jaså!? Tack, det är ett släktnamn faktiskt som vi tycker är himla fint
  • Asereht

Jag har en nyligen inköpt (begagnad) Kronan här hemma. Jag fick med två klädslar en blå som var sorgligt solblekt och sedan en röd som köptes ny för något år sedan och den är i toppskick. Det jag nu försöker få koll på är från vilket år den röda klädseln är, kanske kan någon av er här hjälpa mig?

Chassit och ursprungsklädseln är från -06. Den klädseln har en sufflett man inte kan ta isär och en klädsel där dynan på sitsen bara går fram till grenbandet.

Den röda klädseln däremot har en sufflett där man kan koppla bort sufflettpinnarna och ta av tyget. Den har ett extra stycke tyg bak på ryggen som täcker delarna med dragkedja och den har vadderade tygdelar till sele och pinnen bak som reglerar ryggläget. Någon som vet hur ny/gammal den röda klädseln kan vara?

Ni pratar om en glipa mellan sufflett och ryggstöd på äldre, vad är det för glipa?

Försöker lära mig så mkt om min nya vagn som möjligt då jag är en riktig vagnsnörd.

• 3 barns mor

Asereht. jag har en duovagn en 08 och den är röd och låter som din röda klädsel.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12