Inlägg från: epione |Visa alla inlägg
  • epione

Vi med Kronan-vagnar del 12

Hejåhå skrev 2011-11-11 08:09:36 följande:
    Vad är det för skillnad på Kronan av äldre modell -06, förutom glipan i sufletten? Är det några funktioner som kommit till?
    Har ingen direkt koll egentligen, men en sak vet jag. 2010-orna har bara två lägen på ryggläget för sittdelen, de äldre vagnarna har tre.
  • epione
    Asereht skrev 2011-11-20 19:17:16 följande:
    Vid vilken årsmodell ändrades ryggläget från tre lägen till två? Har just upptäckt Kronan och försöker få ihop all info så att jag har lite koll på läget.
    Tror att det var 2010
  • epione
    ami skrev 2012-01-05 00:10:05 följande:
    Skrev för ett tag sen, men skrev lite fel. Vi köpte duovagnen för ett par månader sedan. Fick sittdelens tyg plus ny sele utbytt mot -12 ? modell. Tycker bara det är verkligt märkligt att de inte testar vagnarna innan de säljer dem ;) Selen gick inte att använda. Ryggstödet var väldigt kort då huvudskyddet kortade av rygghöjden massor. Ingen som använder sittdelen på -11 ? Vad jag förstod så var det inget fel på våran vagn utan alla var sydda samma? Undrar om nån annan märkt av problemen.
    Förstår faktiskt inte vad du menar?
    Känner många med sittdelar från 2011 och ingen har problem.
  • epione

Vi har en Voksi Urban i sulkyn, passar jättebra!

Är för övrigt grymt sugen på en duovagn också.... :)

• epione
    jenjen79 skrev 2012-01-25 19:09:40 följande:
    Hej Kronanexperter

Jag har en sulky men ingen pump - nån som vet var jag kan hitta en som fungerar till vagnen? Jag vet att det går att beställa från kronan men eftersom jag inte hinner få den innan helgen tänkte jag helt enkelt kolla om man kan köpa någon annanstans.

Är det meningen att det ska funka med pumpen på bensinmacken? Jag har för mig att jag läst det men jag lyckades inte när jag försökte...
    Vi brukar pumpa på macken. Det är lite meckigt att komma åt mellan ekrarna, men det går. Det ska vara ganska mycket luft i faktiskt, så det är skönt att inte behöva pumpa för hand. :)
  • epione
    miljarden skrev 2012-02-24 14:53:25 följande:
    Vad ska man ha en fotsack till ens? Har aldrig förstått det.
    Inte jag heller. Regnar det så använder man ju i alla fall regnskyddet.
  • epione

Personligen tycker jag att de nya sulkysarna ser taffligare och billigare ut. Däremot har jag inte sett så mycket bilder på duovagnen ännu.

• epione
    Uliise skrev 2012-03-13 20:03:13 följande:
    Ja tyvärr gör det svarta, blanka chasit att de ser plastigare ut :/

Och ÅH vad jag SAKNAR retrofeelingen!
    Ja, det har du helt rätt i.
    Jag tycker att det är dumt att man inte kan få välja färg på chassit, precis som man till viss del kan göra med t.ex. Emmaljunga och Brio.
  • epione
    imsel skrev 2012-04-14 17:02:36 följande:

På sulkyn alltså.

Vi har samma problem, men det känns så tradigt att fota och kontakta. :(
  • epione
    Malawi skrev 2012-04-16 13:39:28 följande:
    Du behöver inte fota för det! Det är bara att maila, de svarar snabbt.
    När jag mailade så ville de ha foton. Tycker varken de svarade fort eller var särskilt trevliga. För min del tar det mindre tid och energi att köpa ett multipack med muttrar istället för att fota och föra över till datorn.
  • epione
    imsel skrev 2012-04-17 12:37:10 följande:
    Fast muttrarna lossnar också Obestämd
    Iallafall för mig. vet inte hur jag skulle få fast dom förutom att skruva åt hårt. 
    Jo, det var därför jag skrev multipack. ;) Så byter jag ut.
  • epione

Finns det någon märkning på Kronan duo så man ser vilken årsmodell det är?

• epione

Kronan är ju otroligt snabba på att leverera. Beställde duopaketet till reapriset i måndagskväll, vagnen lär komma imorgon!

• epione
    Stampan skrev 2013-02-07 19:59:19 följande:
    Ja har testat m silikonspray och frågat och de säger bara silikonspray och lycka till typ... Kanske är dags att skrota då!
    Knappast troligt att den behöver skrotas. Först av allt måste du ju identifiera exakt VAR det gnisslar. Är det i gummi eller i metall? Och är det hjulen som gnekar ta till riktigt fett.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12