Vi med Kronan-vagnar del 12
Vid vilken årsmodell ändrades ryggläget från tre lägen till två? Har just upptäckt Kronan och försöker få ihop all info så att jag har lite koll på läget.
Vid vilken årsmodell ändrades ryggläget från tre lägen till två? Har just upptäckt Kronan och försöker få ihop all info så att jag har lite koll på läget.
Fler frågor från frågvisa mig.
Någon som har en bild på en vagn med lila klädsel? Visste inte ens att det fanns/funnits lila, jag undrar också när den fanns?
Jag har en nyligen inköpt (begagnad) Kronan här hemma. Jag fick med två klädslar en blå som var sorgligt solblekt och sedan en röd som köptes ny för något år sedan och den är i toppskick. Det jag nu försöker få koll på är från vilket år den röda klädseln är, kanske kan någon av er här hjälpa mig?
Chassit och ursprungsklädseln är från -06. Den klädseln har en sufflett man inte kan ta isär och en klädsel där dynan på sitsen bara går fram till grenbandet.
Den röda klädseln däremot har en sufflett där man kan koppla bort sufflettpinnarna och ta av tyget. Den har ett extra stycke tyg bak på ryggen som täcker delarna med dragkedja och den har vadderade tygdelar till sele och pinnen bak som reglerar ryggläget. Någon som vet hur ny/gammal den röda klädseln kan vara?
Ni pratar om en glipa mellan sufflett och ryggstöd på äldre, vad är det för glipa?
Försöker lära mig så mkt om min nya vagn som möjligt då jag är en riktig vagnsnörd.
Min lillgrabb som är 80 cm lång sitter jättebra i vår Kronan Duo. Upplever inte alls något problem där. Vi har åkpåse i vagnen med, inte kronans egen då utan annan modell och det funkar utmärkt.
Nope en tidigare årsmodell.
Vad olika det är hur man upplever saker. När vi köpte vår vagn satt liggdelen på (köpte begagnad). När vi kom hem så provade vår minsting den. Han fick plats utan problem på både längd och bredd. Det kanske hade blivit lite trångt med ytterkläder men han fyller trots allt 2 om en dryg månad.