Inlägg från: Annsiss |Visa alla inlägg
  • Annsiss

Vi med Kronan-vagnar del 12

Har kronan duo 2010, dottern nu 20 mån, hon hade liggdelen till 1 år så det är först denna vinter vi använder sittdelen och åkpåsen, och som andra verkar ha nämnt blir det lite knöligt upptill där hon har huvudet, hon vill helst ha den i lite viloläge och inte helt rak och jag förstår henne. Nån som har nått smart tips på hur man kan göra.

• Annsiss
    Tanna skrev 2012-01-09 17:32:27 följande:
    Vi har en kronan också. Supernöjd !

Funderar på att börja använda sittdelen snart.... hur gamla var era bebisar när ni bytte till sittdelen ?

Vi bytte då dottern var knappt ett år och tyckte det var jättebra att liggdelen gick att använda så länge då hon sov bra i den och kunde sitta bra med hjälp av ryggstödet i liggdelen. Vi gillade dock inte alls sittdelen till en början då hon var förliten för att sitta bar och vi krånglade med kuddar och så under ett par månader, nu är hon 20 månader och sitter jättebra i den. Kan tillägga att vår dotter är normalstor varken mer eller mindre jag tycker att det verkar som att många har bråttom att byta känns lite som att man mest är ute efteratt förnya sig, man kommer kunna dras med sittdelen länge nog ändå för att slita på den i onödan, dessutom är den större och mer opraktisk i bilen.
  • Annsiss
    Tanna skrev 2012-01-11 19:21:42 följande:
    Då väntar vi lite till. Har inte bråttom att byta direkt, tycker bara att liggdelen känns lite kort ibland med åkpåsar och massa kläder....
    Sen tycker väl våran bebis ibland om att sitta och kika ut, och det funkar ju försig i liggdelen iaf.
    Ja det kanske blir trångt om man använder kronanåkpåsen i liggdelen, det gjorde inte vi då vi hade en gammal gjord för liggvagn.
  • Annsiss

Ni som använder stå bräda, har en kronan duo 2009 vilken bräda passar bäst?

• Annsiss

Vad är det för fel på liggdelen? Var ju perfekt att den kunde användas till 11 mån eller så.

Nån som har erfarenhet av att tvätta delar av vagnen. Vi har bara dammsugit och torkat men nu börjar suffletten till sittdelen se så tråkig ut. Går den att tvätta? Hur blir resultatet, är rädd att den ska tappa formen.

• Annsiss
    Nån som har erfarenhet av att tvätta delar av vagnen. Vi har bara dammsugit och torkat men nu börjar suffletten till sittdelen se så tråkig ut. Går den att tvätta? Hur blir resultatet, är rädd att den ska tappa formen.
  • Annsiss

Det är framförallt suffletten påsittdelen jag vill tvätta men tvekar då jag är rädd att den tappar formen, nån som prövat?

• Annsiss

Man bör inte sätta barnet för tidigt i sittdelen bytte till den då dottern var ett och upplevde att den passade bättre då hon var drygt ett.

• Annsiss

har den ståbräda som rekommenderas, funkar jättebra inte alls klumpig dessutom lätt att ta bort och sätta dit.

• Annsiss

Nån med erfarenhet av hur länge vagnen håller, har en kronan duo inköpt 2010, nu används den till andra barnet och har då rullat i snart 4 år. Dock börjar jag känna att den kan lägga av närsomhelst, har redan fått laga chassit en gång tror inte det går att laga så mkt mer och det finns ju många svaga punkter där. Skulle vara kul att ta del av andras erfarenhet.

• Annsiss

Bytte vår kronan duo till en kronan sulky och är jättenöjda, så skönt att lätt ta med den i bilen men en fråga, nån som använder ståbräda på sulkyn?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12