Inlägg från: Pärlan80 |Visa alla inlägg
  • Pärlan80

Vi med Kronan-vagnar del 12

Är det någon som har använt Kronans åkpåse i liggdelen? Hur har ni i så fall placerat den? Den verkar väligt lång så det blir lite knöligt.

• Pärlan80
    Moisbois skrev 2012-03-12 12:14:15 följande:
    Har en liten fråga till er som har köpt en kronan. Om man skulle beställa hela duvovagnspaketet får man då paketet levererat till dörren eller blir det så att man får hämta ut sakerna på närmaste utlämningsställe?

Du får vagnen levererad till dörren dagtid, så det krävs att någon kan vara hemma och ta emot.
  • Pärlan80

Hej! Har en fundering. Det börjar bli dags att byta från liggdel till sittdel. Är det någon som har tips på hur man kan göra den lite mjukare och mysigare? Tänkte först lägga i ett litet täcke i botten men det blir ju svårt med selen som är i vägen.Man kanske kan ta en fleecefilt och göra hål i för selen men fleece kanske blir varmt i sommar.Nån som har gjort/köpt något som funkade bra?

• Pärlan80

Oj, hade helt missat att det finns sittdynor att köpa. Ska nog kolla runt efter ideer och försöka sy ihop något eget och personligt. Tack för hjälpen!

t0va skrev 2012-06-15 09:47:32 följande:
    sittdyna kanske? Finns flera att köpa om man inte syr själv. Är inte svårt alls att sy och finns många beskrivningar på nätet. Bättre med en dyna än en filt, jag har sytt dynor med bomulstyg på ena sidan och fleece på andra och sen skumgummi i mitten. Blir inte jättevarmt för sonen.

• Pärlan80
    sheepdog23 skrev 2012-06-21 21:24:20 följande:
    Hoppas att jag inte repeterar en redan ställd fråga men vi har en duovagn från -11 och nyligen fått den nya klädseln. Denna är bättre men selen är fortfarande for liten och trycker ordentligt på axlarna. Finns det någon annan som har upplevat detta med den nya? Jag kommer höra av mig till Kronan nästa vecka.

Jag fick både ny klädsel och nya remmar till selen när jag påtalade felet. Dock kom selen i separat paket några dagar senare i brevlådan. Avvakta ett par dagar så kommer den nog.
  • Pärlan80
    sheepdog23 skrev 2012-06-22 12:12:38 följande:
    Fick du en sele med klädseln och senare en ny? Den jag fick med klädseln är annorlunda än den gamla men fortfarande för liten. Axelremserna är lika långa på dem och bara sidremsor är längre på den nya. Jag avvaktar...

Jag fick ingen sele alls i paketet med klädseln. Kanske bäst att du ringer och hör med dem på måndag.
  • Pärlan80
    Ja82 skrev 2012-08-27 20:40:20 följande:
    Den är absolut inte svårstyrd! Jag bor i en stad och åker kollektivt rn del och jag tycker den är smidig. Vi har en opel astra (alltså en bil med litet bagageutrymme) och får utan problem in vagnen där, med hjulen på. Enda nackdelen jag kan komma på är att det är svårt att få in nåt i korgen under vagnen. Korgen i sig är ju stor och bra men utrymmet mellan liggdel och korg är tajt. Nu vet jag inte om det är ändrat på den nya modellen, min är alltså en äldre modell. Jag är supernöjd med min kronanvagn.

Korgen är fjädrad i framkant så sargen går att trycka ner så man kan få in matkassar och andra stora saker.
  • Pärlan80
    Hallonpajen skrev 2012-08-27 11:20:37 följande:
    Jag var precis och hämtade min fina Duovagn i fredags och undrar hur ni andra har bäddat? Har ni haft någon bäddmadrass i? Madrassen som är i vagnen känns ganska hård tycker jag, men det kanske bara är bra för små bebisar... Väntar smått i början på oktober så det kommer ju behövas lite bäddning framöver!
    Adam 2008 ~ BF 6/10

Vi bäddade med ett fårskinn och sedan när det blev kallare lade vi på åkpåsen också. Mjukt och skönt!
  • Pärlan80

Hej! Här väntas småsyskon i vår och vår förhoppning är att vi ska klara oss med kronan duo och ståbräda samt sulkeyn när vi är två vuxna.. Är det någon som har erfarenhet av ståbrädor till kronan? Finns det andra varianter än den på kronans hemsida ( BuggyBoard Maxi) som passar?

• Pärlan80

Är det någon som har testat ståbräda Bumprider till sin Kronan duo? Tycker att den ståbräda som Kronan rekommenderar ser klumpig ut. Läste någonstans att det kan vara svårt att kombinera Bumprider med vagnar som har forbroms i mitten.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12