Inlägg från: mrsbarry |Visa alla inlägg
  • mrsbarry

Vi med Kronan-vagnar del 12

Hej..
    Jag har blivit intresserad av kronans duovagn, men har även varit inne på emmaljunga edge duo innan..
    Så jag undrar, är det någon som orkar hjälpa mig med att förklara varför ni tycker jag ska välja kronans barnvagnar, alla fördelar och varför ni är så nöjda med den? Har någon kanske testat på emmaljunga också och kan ge mig en sorts jämförelse (förutom priset då hehe)..
    All hjälp välkomnas!! = )

• mrsbarry
    Bomp skrev 2012-01-31 14:59:29 följande:
    Den största skillnaden mellan kronan och emmaljunga kan man väl säga att emmaljunga har mer "gung" i chassit. Kronan går såklart att gunga lite också, men har inte samma gung-mekanism eller vad man ska kalla det som emmaljunga har. Däremot har ju kronan mer genomtänkta detaljer som underlättar jättemycket i vardagen, såsom solskyddskepsen (oslagbar!!), det ergonomiskt utformade handtaget som gör att vagnen känns väldigt bekväm att köra och handtagen framtill när man behöver bärhjälp.  Den är lätt att fälla ihop och tar lite plats i bagaget. Såväl liggdelen som sittdelen är väldigt rymliga samtidigt som vagnen känns kompakt och smidig.

Tack för hjälpen.. Enda problemet tycker jag är att det verkar inte finnas någon återförsäljare av vagnen?

Finns det någonstans man kan provköra den innan man köper, tycker det är väldigt viktigt med hur vagnen känns och inte så kul att beställa hem något man ej blir nöjd med.. Jag bor i Malmö

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12