• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-10-02 16:20:41 följande:
    Klart att jag först tog lite illa vid i och med att det är min far det handlar om. Någon vars expertis trots sin ålder fortfarande efterfrågas internationellt och som jag är mycket stolt över men å andra sidan förstår jag isisisis reaktion. Hon menade inget illa utan utgick från sina erfarenheter och vill hjälpa andra som har samma problem som hon själv har haft. Vilket är helt rätt i och med att det bevisligen har fungerat för isisisis. Mitt inlägg riktade sig mer till sådana som jag som är nya och inte har den historik som isisisis och Caribe med många missfall, även vid ÄD. Jag tror om jag hade haft likande problem med flera missfall pga. av immunologiska problem eller icke förklarliga så hade min far, om det inte var farligt för mig, sagt prova det. Caribe har helt rätt när hon poängterade vi kan ofta mer än våra vårdgivare. Ju längre man har varit med och ju fler motgångar man haft ju mer info man söker eller lär sig. Tack vare kvinnor som har varit med ett tag så har jag från dag 1 på denna tråd fått lugnande svar när jag har varit orolig över något. Jag är novis inom området, har aldrig fått missfall och ska nu göra mitt första ET. I och med detta så kommer JAG INTE PÅ EGEN HAND att försöka få tag i dessa mediciner. Vore dock en annan sak om jag hade haft samma problematik som isisisis eller att AVA kliniken utifrån mina provsvar föreslog något liknande för de är ju experter. Detta gäller för mig och min kropp och jag kan inte svara för era. Dock uppmanar jag alla att fortsätta att söka information och dela med sig. Även om ni tycker annorlunda än den som delar med sig så var ödmjuk i era åsikter. Vi har det nog jobbigt som det är och är sköra, en del mer än andra. Det sista vi behöver är att denna plats slutar att vara en plats där man vågar ventilera fritt. Ha en underbar helg alla tappra!
    Violeta kommer att ge dig de och så kommer hon att ge dig extra progesteron att ta på eftermiddagarna.

Kram

Bette
  • Bette
    Sevgili skrev 2009-10-02 17:24:31 följande:
    Vad är FET? Med Kärlek
    Frozen embryo transfer och ET är embryo transfer.

Bette
  • Sevgili

CITAT: vet ej än hur manklipper in citat.

Makima46: Jag tar 5 mg Prednisolon och 75 mg Trombyl varje dag sen insättningsdagen.

Varför tar du Prednisolon?
    Med Kärlek

• plupp06

Då har man ruvat 1 dag!!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva denna dagen, känns fantastiskt!!!

Dessvärre har jag tänkt mer och mer på återföringen igår och har nu inbillat mig att embryot kanske inte finns där inne. Läkaren som förde in det såg inte vart det tog vägen??? Hon tvungen att fråga embryologen i rummet brevid om det fanns kvar i katetern, men där var det inte iaf. Assistenten som var med sa att hon såg att emryot "släppte" i livmodern men de kunde inte finna det sedan med ultraljudet. De kan väl inte tappat det på golvet? Dessutom mätte de inte slemhinnan, jag frågade om de inte skulle göra det med fick som svar att de såg att den var ok. Har bara mätt slemhinnan en gång och det var på dag 11 med östrogen och då var den knappt 7 mm. Insättningen skedde på dag 18 så jag förmodar och hoppas att den växt till sig.

Nää nu får jag sluta att analysera allt i minsta detalj, är första gången jag gör ÄD och vet inte riktigt vad man kan förvänta sig.

• plupp06
    Caribe skrev 2009-10-02 09:02:04 följande:
    Det är inte vanligt att 2 spermier befruktat ett ägg men det händer och då kasseras såna ägg! Du verkar ha haft lite otur helt enkelt men vi får hoppas att ditt ruvarägg är en kämpe & stannar kvar
    Nej det känns jätte skumt att så pass många av äggen lyckades bli befruktade med 2 spermier, tror det var 3 eller 4 st av totalt 11 ägg. Ja, jag hoppas jag verkligen ruvar på ett toppenägg som klistrar sig fast ordentligt!! Tycker man borde kunna sätta lim på ägget så det inte kan trilla bort
  • Sevgili

Ska börja med Utrogest på tisdag.
    De har funnit en donator åt mig.

Jag tränar, äter vitaminer (folsyra) och bra kost som aldrig förr.
    Allt för att förbereda mig.

Har trombyl tabbletter färdig som jag ska börja ta efter ET.

Gick till en akupunktur i våras och många där sa att det hade hjälpt. Personligen kommer jag dock inte gå dit. Dr Nie i Essingen. För mig hjälpte det inte med att gå ägg till ILV, däremot hjälpte till att få mens.

Med Kärlek

• Sevgili

Fler diskussioner med min sambo - han VILL INTE ha barn, men lovar spermiedonation. Han säger att han kanske flyttar innan barnet är född. Jag tänker att jag vill ha barn oavsett och är tacksam för hans donation.

Med Kärlek

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa