Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Hejsan!
Hej!
Jag frågade min far som är läkare och professor inom farmakologi om den diskussion som förts ang kortison och Trombyl. Han svarade så här:
?Det här är bara tyckanden. Trombyl är definitivt farligt. Det kan ge magsår och har definitivt ingen effekt på blodflödet. Man tar det vid hjärtinfarkt och stroke.
Kortisondiskussionen bygger inte heller på vetenskapliga argument utan är uttryck för desperat önskan att allt ska gå bra, dvs man har hört att kortison används mot avstötningsreaktioner. Men det är ju vid livsviktiga transplantationer och vid cancer.
Att ställa sig på kortison under graviditeten är en risk för mamman och säkerrt också för fostret. Det kan här snarare öka risken för missfall.?
Snälla ni, rådfråga någon expert i Sverige innan ni tar någon medicin.
Jag har haft 5 mf på 5 år med egna ägg,alla tidiga mf. Gjort 4 ÄD med fina ägg,inte förrän jag fick göra immunologiska tester och få medicin för det(fragmin och prednisolon) så lyckades jag den sista gången.
Jag är fullkomligt övertygad om att jag lyckades med hjälp av detta.
Läkaren jag går hos har just nu 5 andra kvinnor som lyckats efter många år med ständiga MF.
Sen behöver ju inte ALLA ta trombyl och prednisolon,men det är så att serum -TNF-alfa har en tendens att öka med åldern.
Man ska helst inte ha ett värde på över 4.
Fråga din släkting vad han vet om det värdet!?
Godmorgon tjejer
Oj här har det hänt saker
Kramiiis din lilla turgumma blir grymt avis på din skörd och det känns som du redan är gravid med det resultatet så varmt grattis vännen!
Grattis till tjorvar oxå härligt med plus i tråden!
Estra skönt att du blev ruvare iallafall, vi får hoppas att några klarar sig till frysen oxå! Det är inte vanligt att 2 spermier befruktat ett ägg men det händer och då kasseras såna ägg! Du verkar ha haft lite otur helt enkelt men vi får hoppas att ditt ruvarägg är en kämpe & stannar kvar
Gottisen twins vilken vändning efter alla blödningarna??? grattis vännen hoppas det lugnar sig med blödningar nu så du kan få njuta lite av det här!
Jag önskar jag hade en doktor som ville skriva ut prednisolon till mig, har frågat i Åbo men fått nej, skulle oxå vilja ta 5mg prednisolon från ET dagen. Jag har ju TNF Alfa 14,3 och tar trombyl men det känns inte som det räcker.... tycker det känns lite misstänksamt att jag fick 2 embryon att fästa och det första släppte i vecka 6 och sen det andra i vecka 9. Det är verkligen tröttsamt att det skall bero på vilken doktor man går till vilken hjälp man får.....
Kram Kram kämpar
Ang själva medicinerna så tror jag de flesta vet vad Trombyl är att stroke och hjärtpatienter får det.För att undvika blodproppar.
Prednisolon är en steroid och ett cortison som är immunsänkande.
Det ger biverkningar såsom benskörhet,det är inte bra att äta under nån längre tid.
Progynon eller Estrofem är ett hormon som kan ge leverskador,så har man dåliga levervärden kan det vara ödesdigert att ta det.
Det ger också en ökad risk för cancer,livmodercancer bla.
Tar man det däremot vaginalt är det en kraftig sänkning av cancerrisken. enl nya forskarrön från tt.
saknarknytte: tack
caribe: tack, jag är så otroligt tacksam över resultatet! hade inte i in vildaste fantasi vågat tro på ngt sånt! Mika verkade oxå förvånad över resultatet, han sa ngt om att så bra resultat har de endast haft ett fåtal gånger. Han och labtjejen gick runt med stora smile på läpparna. hoppas på dina frysisar nu!
tjorvar: förlåt, missade. GRATTIS!
villsågärna: tack