Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Grattis Gottisen, så roligt med twins.
Bette
Annikamarie: Beklagar, verkligen tråkigt för er... Hoppas på frysisarna istället.
Rödluvan: Jamen va skönt att allt var OK med dina blödningar! Va glad jag blir för din skull. Tyckte det lät så konstigt - men bra att veta att det kan vara helt normalt
Knytte: Gud va skönt att du fick träffa en så gullig gynekolog - och du får fortsätta hos honom? Det är ju guld värt isf Och va gulligt när din sambo var lite sotis på FL. Har också råkat ut för liknande. Men då var det en kompis som blev sur och undrade varför jag inte rådfrågade henne istället för 'pseudovännerna på FL'? Då blev jag faktiskt ledsen - för att hon inte förstod hur stort stöd man kan ha av de som är på FL och i samma situation som en själv
Kramis: Jösses vilken skörd!!! Otroligt, vilken donator Hoppas allt gått bra idag!
Estra: Grattis och ruva lugnt nu! Jag blev gravid med 4-celliga. Men det där med två spermier vet jag inte...
Låla: Hej! Kul att se dig igen - och kul att du ska till 'min' klinik! Skönt att det gick bra med sprutan. Själv fick jag ta Procren Depot.
Gottisen: Jamen det är ju helt otroligt. Lever båda småttingarna nu ändå? Grattis!! När ska du på nästa UL??
Mytrouble: Vi har inte satt upp någon ny tid ännu. Skall ringa MVC imorgon och be om inskrivningstid.
Min läkare sa dock att jag kan ringa honom precis när som helst och komma dit på stubinen för ul om jag ville kolla att allt var bra. Han är verkligen toppen. Det kan ju ta tid innan mvc gör ul.
Visst, det är klart. Skönt att din gynläkare är så bra då
Tack till er som svarat på frågan jag hade om prednisolon
Gottisen: Grattis till twins....roligt att så många ska ha tvillingar.
Estra: Lycka till med ruvningen. många har blivit gravida på 4-celliga
Ett av de ägg som befruktades vid min första ÄD, blev också befruktade med 2 spermier. Tror inte det är så ovanligt. Och det blev kasserat.
Trodde det blev enäggstvillingar på det sättet
mockaruta: Jag ska göra min 3:e ÄD nu och frågade min läkare om jag inte kunde få prova med Prednisolon denna gång. Och han gick med på det.
Kramiis: Jösses med ägg! Lycka till nu.
Makima
Hejhej, allihopa!
Jag är ny här...
Vi var i Riga och fick äggåterföring för nästan precis två veckor sedan. Avaclinic lyckades med konststycket att krama ur vår donator otroliga 28 st ägg av vilka 23 st blev befruktade. 16 valdes ut för frysning och två för återföring. Från positivt urinsticketest igår verkar som våra ansträngningar inte är bortkastade iallafall.
Undrar lite om någon vet om dom som gör äggdonation i Sverige får fler mediciner utöver Progesteron? Från Riga kom det med någon medicin som ges vid organtransplantationer för att minska risken för bortstötning.
Igår togs blodprov för att få hCG-värde som jag inte har fått svar på ännu. Kan man med från Hcg-värdet veta om ett eller två ägg har fäst? Ny provtagning imorrn för att få koll på ökningen.
gottisen: SUPERGRATTIS! så härligt!
Makima: kul med FET snart
estra: grattis till ruvning!
saknarknytte: tänker på er idag och håller tummarna!! KRAM!
och så en liten rapport från mig.
Fick ett top-of-the-line-embryo tillbax klass 2. Som både läkarn och labtjejen berömde flera gånger.
Sen fick jag, håll i er , 11 embryon till frysen
varav några 2-klassiga och resten 3-klassiga!
Är så otroligt lycklig idag! Nu känns inte allt lika hopplöst!
Tack för alla grattis, tummar och lycka till! Det värmer så otroligt och är så skönt att ha er här.
stora kramar till er alla
Hej alla tappra,
Mannen steg upp 4.30 imorse för att åka till Riga. Vi skojar om det och kallar det för världen dyraste runk. ; ) Har tagit min första vaggis och ska snart sticka iväg på möte. Hur har ni mått av dem?
Det har varit mycket prat om kortison och blodförtunnande. Ni som har varit på AVA Riga, fick ni några av dessa mediciner med er hem eller annat?
Gottisen: Grattis! Härligt att du har en bra gyn. Det gör en sådan skillnad!
Makima: Kul med FET snart
Estra och Kramiis: grattis till ruvning!
Tjorvar, grattis till +
Mytrouble, Tack! Är överlycklig. Hur mår du och dina små pyren?
Stora kramar till er alla