• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Rödhåriga tjejen

Hur funkar det med "äggklasserna"? Har läst er skriva om klass 2 och 3 mm. Kan någon förklara?

Estra: Vad kul! Lycka till!

• Annikamarie

Tack ni för omtanke.Ja det är inte så lätt när man kämpar så mycket!

Kramiss, ojsan så massor äggceller!

Håller tummar!

• Gottisen
    LoLiNi skrev 2009-09-30 18:40:31 följande:
    Hej allihopa!Har följt forumet och den här och liknande trådar i det tysta, i väntan på att det ska bli dags att gå från utredningar och undersökningar till behandling. Nu är det alltså dags.Vi ska åka till Elite i Tartu, Estland v.45 för hela proceduren. Nu är det så att jag har fått ut Zoladex Goserelin 3,6 från min svenska läkare och läkaren i Estland säger att jag ska ta 0,6 Zoladex depo. Är det samma sak? Är det skillnad med implantatet?Min sambo ska hjälpa mig att injicera det ikväll och jag behöver alla råd jag kan få!//Låla
    Tyvärr så har jag inga råd att komma med. Ville bara svara så att du vet att du blir läst. Om någon här har använt sig av samma mediciner som du så svarar dom nog snart. Själv brukar jag använda Fass och jämföra olika mediciner, ibland hittar man nåt vettigt.
    Lycka till!
  • saknarknytte
    Hej allihopa!Har följt forumet och den här och liknande trådar i det tysta, i väntan på att det ska bli dags att gå från utredningar och undersökningar till behandling. Nu är det alltså dags.Vi ska åka till Elite i Tartu, Estland v.45 för hela proceduren. Nu är det så att jag har fått ut Zoladex Goserelin 3,6 från min svenska läkare och läkaren i Estland säger att jag ska ta 0,6 Zoladex depo. Är det samma sak? Är det skillnad med implantatet?Min sambo ska hjälpa mig att injicera det ikväll och jag behöver alla råd jag kan få!//Låla
    AVA kliniken i Riga skrev Zoladex Goserelin 3,6 till mig. Det kan vara en annan ihopsammansättning och därav ett annat namn men det ger samma resultat. Sprutan är endast till för att nerreglera dig så var inte så orolig om det inte stämmer helt. Det viktiga i själva processen är sen när du tar progynon att livmoderslemhinnan vidgar sig så att de kan sätta in egget. Men känner du oro så kolla FASS el ring vårdupplysningen och fråga.
    Lycka till!
  • isisisis
    Hej allihopa! Har följt forumet och den här och liknande trådar i det tysta, i väntan på att det ska bli dags att gå från utredningar och undersökningar till behandling. Nu är det alltså dags. Vi ska åka till Elite i Tartu, Estland v.45 för hela proceduren. Nu är det så att jag har fått ut Zoladex Goserelin 3,6 från min svenska läkare och läkaren i Estland säger att jag ska ta 0,6 Zoladex depo. Är det samma sak? Är det skillnad med implantatet? Min sambo ska hjälpa mig att injicera det ikväll och jag behöver alla råd jag kan få! //Låla
    Vad jag vet är depo iaf att det pytsas ut i etapper jämnt fördelat.
    Du bör iaf vara nedreglerad med bägge alternativen.I en månad.
  • LoLiNi

Tack "Gottisen" för peppningen och tack för rådet "saknarknytte"!
    Det betyder jättemycket! Min sambo ska få hjälpa mig om en liten stund!

Jag återkommer med nyheter allteftersom behandlingen fortskrider...

Kramar och lycka till allihopa!

• Solis65

Låla67: Jag har också fått Zoladex Goserelin 3,6 för nedreglering tidigare så det skall inte vara något problem för dig att ta den.

• lyckolisa
    Annikamarie skrev 2009-09-29 20:09:05 följande:
    Lycka till,Kramiis,några andra som är på gång. Tyvärr testade jag negativ. Nu vet jag inte hur det blir nästa gång, har 2 kvar i frysen. Ha det så bra därute!
    Hej!
    Jag vill bara säga till dig - Ge inte upp! Jag har gjort flera försök och nu är dom där hoppas vi!
    Men besvikelsen och att man blir ledsen efter ett sånt besked är självklart. Efter all medicinering och kanske mycket pengar investerat. Men som sagt. Sörj men kom igen sen! Kramar!
  • Caribe
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-30 19:38:50 följande:
    Hur funkar det med "äggklasserna"? Har läst er skriva om klass 2 och 3 mm. Kan någon förklara?Estra: Vad kul! Lycka till!
    Det är nog olika system på alla kliniker, men i Åbo klassar dom äggen från 1-5, klass 1 inträffar i princip aldrig, klass 2 är oxå ovanligare och extremt god kvalitet, klass 3 är det vanligaste och fortfarande bra kvalitet men räknas mer som medel är dock fortfarande bra nog att frysa in, klass 4 är inte lika bra klass och går inte att frysas in, klass 5 går ej att använda/sätta in (det var klass 5 jag fick 2 st av i första försöket... tur för mig att dom inte gick att använda så jag fick ett nytt försök)
    Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa