• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • saknarknytte

Tusen tack för alla bra tips och lyckönskningar. Känns pirrigt som bara den. Jag är överglad samtidigt som jag faller lätt i gråt av nervositet. Försöker tänka positivt och vara lugn men det är svårt. Känns som om min kropp har svikit mig och min Sambo genom att inte kunna producera barn på naturligt sätt och nu är jag så himla rädd att den ska svika oss igen. : (
    Jag är frilansare och har inte haft någon bra inkomst 2009. Beskedet om barnlösheten knäckte mig rejält och jag har därför inte orkat söka en massa andra jobb. Självklart har detta påverkat vår ekonomi och kostnaderna för ET kommer att påverka den ännu mer. Sambons biljett kostar över 4600 fast det är Ryanair och våra biljetter på söndag går på över 7000 kr. Skiljde inte så mycket med båt om man skulle ha det bekvämt. Det blir en snål jul men förhoppningsvis med ett lite knytte i magen och då spelar allt annat ingen roll : )

• saknarknytte

Rödluvan, hur mår du och har du fått något svar? Kram

• kramiiis
    Bette skrev 2009-09-29 15:23:16 följande:
    Hoppas innerligt att det kommer gå bra för dig vid behandlingen. Ni kommer väl sätta tillbaka två embryon? Ta och var hemma första veckan efter ET det behöver man. Man behöver vila, jag var sjukskriven första veckan, det var super det.Bette
    tack! Jo jag tänker iaf fråga om två embryon, får väl se vad de säger om det. Men med tanke på mina 5 ivf:er kanske vi kan få det. hoppas
    Jag ska försöka vara hemma så mycket som möjligt veckan efter ET, har lite jobb jag måste göra, men tänker inte stressa.

Kram och hoppas allt är bra med bebis!
    ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • kramiiis

saknarknytte: jag känner mig ungefär som du. Jag vart tvungen att gå hem från jobbet idag för jag mådde inte bra (är iofs rätt förkyld oxå). Det är riktigt nervöst att vänta på samtalet imorgon om berfruktning. Hua.

Ja det är dyrt med resor när man ska boka så nära inpå. Förstår att det känns i plånboken. Det är väl det enda som jag har tur med... pengarna är inte vårt problem än så länge. Blir det fler färskförsök så kommer det märkas...

stor krama på dig!

• saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-09-29 17:39:47 följande:
    saknarknytte: jag känner mig ungefär som du. Jag vart tvungen att gå hem från jobbet idag för jag mådde inte bra (är iofs rätt förkyld oxå). Det är riktigt nervöst att vänta på samtalet imorgon om berfruktning. Hua.Ja det är dyrt med resor när man ska boka så nära inpå. Förstår att det känns i plånboken. Det är väl det enda som jag har tur med... pengarna är inte vårt problem än så länge. Blir det fler färskförsök så kommer det märkas...stor krama på dig!
    Hoppas verkligen att du får ett positivt besked. Min sambo åker på fredag och vi ska vara där på måndag så de kommer nog inte kunna lämna besked i och med att det är helg.
    Kramar
  • Annikamarie

Lycka till,Kramiis,några andra som är på gång.
    Tyvärr testade jag negativ.
    Nu vet jag inte hur det blir nästa gång, har 2 kvar i frysen.

Ha det så bra därute!

• isisisis
    Annikamarie skrev 2009-09-29 20:09:05 följande:
    Lycka till,Kramiis,några andra som är på gång. Tyvärr testade jag negativ. Nu vet jag inte hur det blir nästa gång, har 2 kvar i frysen. Ha det så bra därute!
    Beklagar Vet hur det känns
  • kramiiis

annikamarie: tack!
    Så ledsen att det blev minus massor med kramar till dig!

• Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-09-29 16:38:01 följande:
    Rödluvan, hur mår du och har du fått något svar? Kram
    Hej alla! Tack för all omtanke!
    Jag har haft jättemycket att göra på jobbet och fått jobba över, så jag har inte hunnit med att läsa förrän nu. Puh.

Ang mina spottings så har jag fått lugnande besked. Ifrån AVA svarade man att det inte var ovanligt med spottings vid östrogenbehandling.
    Samma sak sa min gyn här hemma samt att när man bygger slemhinna så här kan den växa så fort att det läcker ut lite. Jag gjorde även VUL som visade på 8,8 mm slemhinna. Riga var nöjda med det och ändrade inte Progynonet.

Sen har jag även, på saknarknyttes tips, läst i bipacksedeln att det är en vanlig biverkan på Progynon med spottings. man kan tom få blödningar. Även ont i magen. Så det stämmer också.

Det roliga är att sen jag ställt frågan här och läst på så har spottingsen upphört. Har inte haft några på 2 dagar. Puh!

Nu skall jag lägga mig i soffan.

Kram på er allihop.
  • kramiiis

rödluvan: vad skönt att allt var lugnt med spottingarna!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa