• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • kramiiis

sodkt: stora varma kramar!

mytrouble: tack

biljetterna var inget problem, siljaline och allt gick på 1500 inte så farligt

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • plupp06
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-26 17:53:25 följande:
    [ Jag tar mina tabl 07, 15 och 21 varje dag. Lycka till med festandet.
    [/citat]

Är det viktigt att ta östrogentabletterns vid samma tider varje dag? Det har ingen sagt till mig. Jag håller på och bygger slemhinna nu och har ibland fördelar ut dem under dagen men vissa dagar har jag tagit alla 3 på kvällen. Nu blir jag orolig att jag gjort tokfel.
  • plupp06

Jösses vad fel jag stavar, är nog dags att sova

• mockaruta

hej
    hoppar in här igen efter en väl behövd semester...

har samma fråga som Estra

Jag blev gravid efter äd i estland men fick mf i v 7
    jag tog 2 progynon på morgonen och en vid lunch och en på kvällen, inga speciella tider.
    samt 2 progesteron en på morgon och en på kvällen.

Dagen innan jag fick mf var vi utbjudna till skärgården och jag hade glömt mitt piller så jag tog "lunch" progynonen 2 timmar senare än vanligt -kan det ha ngt med missfallet att göra??
    Ingen har sagt ngt om när och hur jag skulle ta mina tabletter...

• Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-09-27 01:07:54 följande:
    [ Jag tar mina tabl 07, 15 och 21 varje dag. Lycka till med festandet.
    Är det viktigt att ta östrogentabletterns vid samma tider varje dag? Det har ingen sagt till mig. Jag håller på och bygger slemhinna nu och har ibland fördelar ut dem under dagen men vissa dagar har jag tagit alla 3 på kvällen. Nu blir jag orolig att jag gjort tokfel.
    [/citat]

Till mig skrev de (AVA Riga) att jag skulle ta Progynon tabletterna tre gånger per dag, men de har inte sagt att det var viktigt att ta dem på exakt samma tider. Jag har dock själv räknat ut tre klockslag som gör att jag under vaken tid kan sprida dem så att dygnskoncentrationen av Östrogen hålls någorlunda konstant.
    Jag märkte den gången jag tog sovmorgon och tog morgon tabletten vid lunch så började mina rosa spottings innehålla mer färska blodstrimmor. Därför har jag inte vågat annat än ta dem samma tider varje dag.
  • plupp06

Vad bra, då kanske det är ok att ta dem som jag gjort. Men ska nu framöver ändå försöka att ta 1 progynon på morgonen och 2 st på kvällen. Tar man tabletterna huller om buller är det så lätt att missa någon eller tom ta för mycket.

Däremot så har jag blivit tillsagd att ta progesteronvagiatorerna jämt utspridda över dygnet, det var tydligen viktigt. Nackdelen är att det är så jobbigt att ta den när man är på jobbet, blir ju så kladdigt

Rödluvan: Låter inget kul med blod/spottings, har du fått någo förklaring varför dte kan bli så? Själv har jag inte det, däremot har jag något som påminner om mensvärk när jag tar tar progynonen, inte mycket men ändå så att jag känner av det.

• Makima46
    mockaruta skrev 2009-09-27 10:46:53 följande:
    hejhoppar in här igen efter en väl behövd semester...har samma fråga som EstraJag blev gravid efter äd i estland men fick mf i v 7jag tog 2 progynon på morgonen och en vid lunch och en på kvällen, inga speciella tider.samt 2 progesteron en på morgon och en på kvällen.Dagen innan jag fick mf var vi utbjudna till skärgården och jag hade glömt mitt piller så jag tog "lunch" progynonen 2 timmar senare än vanligt -kan det ha ngt med missfallet att göra??Ingen har sagt ngt om när och hur jag skulle ta mina tabletter...
    Kan aldrig tänka mig att det ska vara så på minuten. Två timmar hit eller dit gör säkert ingen skillnad.
    Så det kan inte ha något med missfallet att göra.

Men kan tänka mig att man nog inte ska mixtra för mycket. Tex ena da´n ta dem 3 ggr/dag och andra da´n ta alla vid samma tillfälle.  
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-25 18:55:33 följande:
    Sodkt: Vad tråkigt!!! Ta hand om dig. Skickar ett gäng kramar till dig.En fråga till er allihop:Jo, jag äter ju Progynon nu sedan 10 dagar tillbaka. Till och från får jag rosa färgade flytningar, ibland ser man små, små blodstrimmor också. Det är i den mängden att jag använder vanlig mensbinda, men totalt kanske det blir en "halvfull" binda/dag. Har ni haft det så? Jag oroar mig för att jag kanske behöver mer Progynon. Jag funderar på att maila kliniken på måndag om detta. (Jag har tid för mitt andra ultraljud då.) Jag skulle vara så tacksam att höra era erfarenheter!
    Har själv inga erfarenheter av att få rosafärgade flytningar vid Progynonbeh.
    Jag hade ringt eller mailat till kliniken och kollat upp det. Du behöver kanske öka dosen.
  • Makima46
    Hinos skrev 2009-09-26 14:59:39 följande:
    Jag har telefonen på ringning 8 16 22 för jag har förstått att det är viktigt att man äter pillerna på samma tid varje dag!! Snart behöver den inte ringa kl 16 längre... längtar tills alla dessa piller är slut...Ska på fest på mannens jobb idag. Alla vet om att jag är gravid och mår illa så det känns bra. Hoppas jag klara av att vara med hela kvällen. Ska ha spyhinken med i omklädningsrummet så jag kan gå dit om det skulle behövas... Alltid redo!!
    Hoppas det gick bra på festen{#lang_emotions_dreamer}
  • Hinos

Jag fick veta att jag skulle äta pillerna kl 8 16 22 alla piller.... även från början då jag började med östrogen. Den som jag vet är jätteviktig att man tar på rätt tid är kortisonet.

Festen gick bra igår, jag var uppe, satt mest i 7 timmar vilket jag inte gjort sen augusti... men idag ligger jag och är helt slut... orkar knappt hålla ögonen öppna!!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa