• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Bette
    merlot skrev 2009-09-28 13:21:50 följande:
    Ruvar... Hm... Att man inte kan skynda på tiden... inte ens jobbet hjälper till med att slå död på tiden. Tack Caribe för dina tankar! Önskar dig att du får mens snart så du kommer igång :) Gottisen, hejar på embryot med hjärtslag!!! Stanna kvar där hos Gottisen! Kramiis - lycka till denna vecka! Många bra ägg och positiva glada tankar önskar jag dig! Sodkt - usch ja hemskt. Kramar. Ta den tid du och din kropp behöver för att samla kraft till nästa försök, så att du kan se fram emot det. Men liksom Bette sa, så kanske det är lika bra att köra på så att man inte ångrar förlorad tid sedan. Hinos, vad skönt för dig att du kan vara uppe lite längre nu! Hoppas det håller i sig & blir bättre & bättre. Rödluvan - hoppas du fick vettigt svar angående blödningarna. Kram på er alla. Kämpa på!
    Jag tror att det är bättre att köra på när kroppen nu redan är inställd på det. Det blir jobbigt och ha för långt uppehåll och sedan köra igång igen. Jag hade en vanlig menstruation mellan behandlingarna. Jag ville bara köra på också för att ha något att se framemot om du förstår.

Bette
  • lyckolisa
    Caribe skrev 2009-09-10 09:20:34 följande:
    Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår... Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring
    Hej På er alla!
    Kul med den här länken. Jag har surfat runt i många år men aldrig hittat nåt som passat mig. Jag är 49 år och har gjort ett flertal försök genom åren, med olika kliniker. Uppsala och Åbo Finland. Rättare sagt 9 st och en gång testade jag positivt men den lilla försvann.

Det skiljer verkligen på vad man säger att man ska göra för att det ska lyckas och även att det skiljer på medicineringen.

Vi har varit på KRETA och det ångrar jag inte. Vilka trevliga människor och helt annat tankesätt. Surfa in på: www.fertilitycenter-crete.gr/ o läs!

Jag är nu i 7:e veckan efter ÄD o ska göra ultraljud i morgon. Denna gång stoppade vi in 3 små.

Så mitt heta tips till alla och speciellt till er som är lite "gamla" som jag! Kontakta Kreta!! Dom har en specialmetod som är ny.

Och vilken skillnad i behandling! Här ska man ta det lungt och njuta och absolut inte springa på stan direkt efteråt. Man ska behandlas som en prinsessa!
  • mytrouble

Lyckolisa: Hej och grattis!!!! {#lang_emotions_gravid} Jättekul med nån som är i samma ålder och som också lyckats. Du är jättevälkommen till vår 'gamling'tråd också: www.familjeliv.se/Forum-7-124/m45389375.html. Just din klinik på Kreta var ett hett alternativ som jag övervägde när jag tog Elite i Estland. Kul att dom var så bra där på Kreta. Man fick ju också ett mkt posiitiv intryck i kontakten där tycker jag. Gulligt av dig att du delar med dig till andra här {#lang_emotions_sunny} Kram!

V 24+0
  • Sanca

Hej allesammans,
    Otroligt hur många som tillkommit i den här tråden de senaste månaderna! Grattis till er som lyckats bli gravida och håll ut o kämpa på ni andra som är på gång!!

Min son är snart tre månader och det blir bara roligare o roligare att vara mamma o jag blir mer o mer kär i honom för varje dag - det är så häftigt.

Det är väl inte riktigt dags att börja försök med en nr två, men jag tänkte iaf försöka kontakta AVA Riga för att kolla läget lite. Har förstått att det är lite si och så med att få dem att svara på mejl? Jag har bara haft kontakt med Lena där, men jag läste någonstans att hon själv var gravid? Ni som har kontakt med kliniken får gärna dela med er vem som är lätt att nå där =)

kram Sanca

• mytrouble

Sanca: Kul att höra av dig - det var ett tag sen. Och härligt med din lille son  {#lang_emotions_sunny}

V 24+0
  • plupp06

Hur har ni andra gjort dagen/dagarna efter insättningen, jobbat eller tagit ledigt? Vilken dag fäster ägget?

• AmelieS

Estra, jag har varit ledig 2-3 dagar efter insättningen båda gångerna. Det har varit jätteskönt. Om du får tillbaka 2-dagarsodlat så fäster embryot någonstans vid rd 5-6 , om jag inte räknat helt fel. ET dagen räknas som rd 0. Lycka till!

• plupp06

Då kanske jag bör vara ledig på fredag OM det nu blir FET på torsdag, så jobbigt bara att det är hysteriskt sjukt mycket att fixa på jobbet. Tror knappast chefen kommer att bevilja mig ledig två dagar.

• mytrouble

Estra: Det är bra att ta det lite lugnt åtminstone första veckan efter ETn. Embryot börjar fästa när det är 5-6 dagar gammalt, börjar implanteras (växa in) i slemhinnan när det är 7-8 dagar gammalt - och när det är 11 dagar gammalt ska implantationen vara avslutad. Då har det växt fast och sitter där det sitter {#lang_emotions_wink}
    Jag har jobbat men ändå tagit det lugnt. Beror lite på vilken typ av jobb man har.

V 24+0
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa