• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • merlot

Hej Bettina, konstigt. Min gyn skrev remiss for AMH testet pa Karolinska i Stockholm. Sedan gar det ocksa att gora privat pa t.ex. Fertilitetscentrum, Sophiahemmet, Capio St Gorans dar man betalar sjalv (ca 1000kr)

Rodluvan - intressant. Jag hade inte ens tankt pa att man kan soka ersattning om det nu fungerar.

Caribe - grattis!! vad roligt att du ar pa gang igen!! och ja, visst ar det trist att behova betala mera for FET. Pa EGVs prislista star det att det kostar extra for FETen. Men jag haller absolut med att du maste insistera pa att fa 2 insatta.

Jag sitter just nu pricklos pa bokstaverna pa hotellets dator i Riga. Insattningen blir imorgon bitti. Fick besked igar att de plockade ut 8 agg - det var kanske inte sa manga som jag hoppats... for visst ar det sa att en del inte klarar sig. Skulle ju vara fint att ha nagra till frysen ocksa. Jaja, vi far sse imorgon hur manga som klarade sig.

Kram pa er.

• kramiiis

merlot: stort lycka till imorgon. Enligt klinikerna jag gått på i sverigen så är runt 10 ägg optimalt att få ut. Så tycker det låter lovande vissa kan dö på vägen, men samditigt så kanske alla blir befruktade och delas fint

bettina: när jag gick på Carl Von Linne kliniken fick jag remiss för AMH prov och betalade inget extra för det.

själv väntar jag nervöst inför morgondagens samtal från åbo

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • Caribe

Merlot vad spännande, spännande med "prickar"  du har mina tummar! Jag fick oxå ut 8 st, 7 befruktades, 1 dukade under & jag fick 2 tillbaka och 4 till frysen

Kramiiis förstår att det är nervöst att vänta på att få reda på datum, då kan jag säga att den nervositeten är inget mot att vänta på att dom skall ringa och säga hur många ägg som kom ut... fråga merlot

• kramiiis

caribe: hihi näe längtar inte efter den nervositeten direkt gulf!

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • Hinos

Vi fick också 8 ägg och två till mig och tre till frysen och det räcker ju om det går bra!!!

• actionvera

Merlot: Vad spännande! Min donator fick ut 7 ägg och 6 ver perfekt utvecklade efter 3 dagar. Jag fick tillbaka 2 och 4 till frysen.

Så det viktigaste är kvaliten och inte hur många ägg de får ut. Och mer så unga fräscha donatorer så lär ju kvaliten vara bättre än oss gammenhönors ägg

• merlot

tack alla snalla rara tjejer!

nu har jag turistat i riga. det enda jag kopte var en ring med infattade barnstenar. kanske ar jag sentimental, men jag ville ha ett minne av den har resansa fet blev 3 stenar - en morkrod sten i mitten for min man och varsin ljusare sten vidsidanom for vara tva agg (om det nu blir sa) och barnsten med ursprug fran lettland, liksom donatorn.

och sa at jag middag pa hotellet... sa satter sig en engelsk tant vid mitt bord och borjar prata... till slut kom fragan vad jag gor har och istallet for att saga att jag kom hit for at bli gravid, drog jag till med "I´m here on business." Naturligtvis kom sa smaningom foljdfragan vad jag jobbar med och snabbt hittade jag pa: "webbdsign". Jag har ingen aning om webbdesign. och tanten tyckte det var jattespannande (hon hade inte heller nagon aning om webbdesign som tur var). och med daligt samvete ursaktade jag mig for att jag skulle upp pa rummet och "forbereda en presentation for imorgon"... phew.

• mytrouble

merlot: 8 är OK {#lang_emotions_dreamer} Lycka till imorgon!! {#lang_emotions_flower} Fin idé det där med ringen {#lang_emotions_smile} Såna där frågor har jag också råkat ut för, t ex av taxichaufförer på Cypern. Jobbigt. Har sagt sanningen ibland - men det är verkligen inte alltid man har lust att berätta om det för vilt främmande människor. Samtidigt är det jobbigt att ljuga, eller hur? {#lang_emotions_wink}

V 23+3
  • Annikamarie

Tänker ju på Sodkt hur det går för henne.
    I måndags blödde jag jättenlite sen försvann den.Har inga symtom ännu.
    Pigg som vanlig.
    Nästan vecka är det testdag för mig.Tänker ej tjuvstesta som jag gjorde tidigare då var jag bevsiken då slutade jag direkt med mediciner.

• Makima46
    merlot skrev 2009-09-24 12:39:21 följande:
    Hej Bettina, konstigt. Min gyn skrev remiss for AMH testet pa Karolinska i Stockholm. Sedan gar det ocksa att gora privat pa t.ex. Fertilitetscentrum, Sophiahemmet, Capio St Gorans dar man betalar sjalv (ca 1000kr)Rodluvan - intressant. Jag hade inte ens tankt pa att man kan soka ersattning om det nu fungerar. Caribe - grattis!! vad roligt att du ar pa gang igen!! och ja, visst ar det trist att behova betala mera for FET. Pa EGVs prislista star det att det kostar extra for FETen. Men jag haller absolut med att du maste insistera pa att fa 2 insatta.Jag sitter just nu pricklos pa bokstaverna pa hotellets dator i Riga. Insattningen blir imorgon bitti. Fick besked igar att de plockade ut 8 agg - det var kanske inte sa manga som jag hoppats... for visst ar det sa att en del inte klarar sig. Skulle ju vara fint att ha nagra till frysen ocksa. Jaja, vi far sse imorgon hur manga som klarade sig. Kram pa er.
    Lycka till imorgon{#lang_emotions_laughing}

8 ägg är många, hoppas alla blir befruktade och klarar sig. Det behövs ju bara en för att det ska bli en bebis. Så de kan bli många{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_cool}
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa