• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • saknarknytte

Tack alla för stödet. Fick precis reda på att min donator fick ut 13 ägg.
    Kram

• Bette
    saknarknytte skrev 2009-10-02 12:26:56 följande:
    Inboxa mig gärna. Min far skriver artiklar för en internationell forskartidning. Kanske kan jag övertala honom att få med denna nya forskning. Tack! Är så nervös. Vi kommer att få ett sms på söndag em om hur det gått men då är vi redan på båten till Riga så det är bara att hålla tummarna. Ha en solig helg!
    Det kommer gå toppen för er tror jag. Det blir plus om två veckor drygt.

Kramar

Bette
  • villsågärna38
    saknarknytte skrev 2009-10-02 12:54:12 följande:
    Tack alla för stödet. Fick precis reda på att min donator fick ut 13 ägg. Kram
    Grattis - det kommer säkert att gå jättebra. Jag håller tummarna för er!!!! Kram
  • kramiiis
    Tack alla för stödet. Fick precis reda på att min donator fick ut 13 ägg. Kram
    det är ju toppen!
    ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • blaise
    lyckolisa skrev 2009-10-01 22:21:18 följande:
    Hej!Jag förstår dig! Det är verkligen en djungel. Jag vill gärna dela med er av kliniken där, eftersom jag inte på något ställe läst om par som har varit där.Vi har gjort ÄD på Kreta nu i augusti och vi tyckte att allt var väldigt smidigt.Jag mailade dem från hemsidan www.fertilitycenter-crete.gr/ och sedan var kontakten klar. Vi planerade per mail in ett besök hos dem.Först åkte vi båda dit på semester 1 vecka och jag bokade in mig där för alla provtagningar som behövdes. Provtagningarna kan du och din man även göra i Sverige - du får en lista på vad du ska ta.Men vi passade på att ta semester.Sen fyller ni önskad donator osv......Det bara flyter på och dom ger er vilka mediciner och när du ska ta dom. Har du svårighet (som jag) att få tag på en vettig läkare som vill skriva ut dessa - så får du en mailadress till ett pålitligt apotek i italien som skickar medicinen. Billigt o bra. Men du kan inte bara beställa du måste ha recept från Kreta.Medicinering hemma och sen åker ni en vecka dit och gör insättningen. Vila och mycket ro rekommenderar dom, inte mycket sol, ingen alkohol osv..De berättar vilka koller du ska göra här hemma o sen meddelar du dom det. Dom följer dig jämsides med din läkare här hemma.Hör bara av dig om du har fler frågor och Lycka till med allt!
    Låter spännande, det var ingen klinik som jag hade hittat. Kollade runt på deras sida men jag kan inte hitta pris någonstans? Finns det där?

Hur ligger dem till med väntetider? Från när ni tog kontakt tills, första besök och sedan insättning - vad tog det för er?

Isisisis: Tack för mailet, jag hör av mig senare om det är OK? En sak jag undrar dock är detta immunologiska test, vad är det, vem tar det och när tar man det - är det något värt att kolla upp?

Ha det gott alla.
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-10-02 12:56:30 följande:
    Det kommer gå toppen för er tror jag. Det blir plus om två veckor drygt.KramarBette
    Tack snälla du. Vågar inte vara riktigt glad men kan inte låta bli att känna pirr i kroppen. Tänk att snart så kanske händer det, att jag är gravid. Är helt tårögd och längtar efter min älskling men han är i Riga och kommr hem ikväll. Skönt att ni finns så att man kan glädjas med några som förstår denna emotionella bergodalbana. : )
  • saknarknytte

Tack snälla kramiis och villsågärna! Många kramar

• Caribe

Saknarknytte vilka turgummor ni är här inne nu, 13 ägg är ju jättebra, grattis vännen Nu hoppas jag på fin befruktning {#lang_emotions_sunny}

Tänkte påpeka att när jag bad olika fertilitetsläkare om trombyl för några år sedan så sa dom skarpt nej och det finns inga belägg för att använda den medicinen för fertilitetssyften. Nu låter det helt annorlunda, nu skriver läkarna gärna ut den och när jag var gravid och gick hos barnmorskan så sa hon att det är toppen att jag äter den och att det kommer hjälpa till att motverka havandeskapsförgiftning! Jag tror inte att det är långt borta tills små doser av prednisolon oxå kommer skrivas ut....  till patienter som t.ex mig som har 2 autoimmuna sjukdomar och är oförklarligt barnlös sen snart 6 år.....ibland när man kämpat så länge så måste man själv försök kämpa i framkant, man har helt enkelt inte tid att vänta tills det blir praxis! En av mina gyn sa till mig vid tillfälle, ibland tror jag du vet mer än jag..... med det vill jag säga att vi som kämpat länge och söker information är rätt så pålästa och inte stoppar i oss piller utan att noga ha vägt riskerna! Men håller med om att det finns en fara i att tjejer här på forumet som försökt i en kvart och börjar laborera med medicin på samma sät som tex bisolvon och rosenrot, ja då är det inte bra!

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • mytrouble
    Fick precis reda på att min donator fick ut 13 ägg.
    Toppen! Låter ju jättebra! Du får glädjas med sambon ikväll {#lang_emotions_sunny} Kram
    Väntar tvillingar, vecka 24+4
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa