• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • kramiiis
    Makima46 skrev 2009-10-03 13:05:00 följande:
    Svaret jag fick när jag frågade min gyn här hemma som jag gör mina VUL hos. Var  att det är som om man lägger ihop 2 pannkakor och lägger ett strösockerkorn emellan. Så den / de åker nog inte runt så mycket utan stannar  ungefär där man placerat dem.    
    hihi vilken härlig förklaring
    ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • plupp06
    Makima46 skrev 2009-10-03 13:05:00 följande:
    Var  att det är som om man lägger ihop 2 pannkakor och lägger ett strösockerkorn emellan. Så den / de åker nog inte runt så mycket utan stannar  ungefär där man placerat dem.    
    Pedagogiskt förklarat! Hi hi! Men vad bra då behöver jag inte oroa mig utan kan med gott samvete stusta runt på golvet när jag kyssanr på mina favvo låtar.
  • plupp06

Stutsa runt på golvet när jag lyssnar på mina favvo låtar skulle det ju stå..måste nog vara något fel på tangentbordet

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-03 11:17:39 följande:
    Tack , va du är söt! Är det dags för din ET snart??
    Jepp, det närmar sig med stormsteg. I slutet av nästa vecka är det dags. Jag talar om lite närmare exakt när det blir.

Jo, kan någon som har bättre koll än jag lägga upp en ny lista?
    Känns som det har hänt mycket den senaste tiden.
  • mockaruta

alla ni tjejer som kan så mycket om det här...

nu när vi vill göra ett till försök kunde inte den donatorn vi hade sist.
    Samtidigt finns det ju inga garantier att den donatorn man börjat använda tänker hålla på att donera ägg för resten av livet.
    Vi har två embryos i frysen (det är detta som stör mig lite om vi nu ska byta tjej).
    Hur har ni gjort, ni som gjort fler än ett försök?
    Lite konstigt att sätta tillbaka embryos från olika donatorer med olika blodgrupp, ålder etc och inte veta vilket som fastnat -om man nu har den turen att det går bra.

• sodkt

Oj, vilken aktivitet på tråden! Jag har inte hunnit läsa ikapp alla inläggen.

Jag är fn. fokuserad på detta med att ta bort ett myon inför nästa FET, får se om jag ska göra det här på Filipp. eller i Sverige. Jag har inte lust eller ork att vänta på en en avlägsen op. tid i Sverige och försöker luska ut hur jag få det snabbast gjort just nu! Ev. kommer jag till Sverige i slutet av månaden för en vecka eller två.

Skickar ett speciellt grattis till ruvarna och till ni som inom kort ska iväg för ET och FET, ser att det händer en massa saker här nu efter sommaren! Jättekul!

Själv börjar jag återvvända till mitt normala jag, det har varit intensivt med alla förflyttningar runt jordklotet, pergokur behandlingar, ÄD, de två missfallen och nu senast minus på FET. Rätt härligt att känna hur man egentligen mår när man inte är fullproppad med alla dessa mediciner!

Ha de gott och lycka till! Kramar från ett riktigt blött Manila!

• mytrouble

Mockarutan: Vad jag hört sätter man inte in embryon från olika donatorer vid samma tillfälle. Just för att - som du säger - man/kliniken inte vet vilken donator som gett upphov till ett plus... Så ni får nog välja om ni vill satsa på frysisarna eller göra färskförsök med ny donator...

Väntar tvillingar, vecka 24+5
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-03 10:31:55 följande:
    Hej blaise! Ang mediciner så skrev AVA Riga ut ett papper med vad jag skulle ta. På det stod både det Lettiska preparatets namn och motsvarande svenskt preparat. Jag hade innan detta kollat med min gyn att han skrev ut recept. (Bor inte i Helsingborg.) Jag köpte den medicin jag var osäker på om han skrev ut (Zoladex injektion) i Riga. Jag mailade kliniken och frågade om vi behövde ta med översatta journaler. Det behövde vi inte. När vi sedan var där visade det sig att det de var intresserade var främst mina stimuleringsprotokoll ifrån mina tre IVF:er. Sedan fick vi återberätta vår historia. Då var det bra att ha fått ut de svenska journalerna att ha som stöd för egen del. Jag hade fått ut tidigare svenska provsvar (FSH, TSH, T3, T4, hepatit, HIV mm) som jag visade dem. Dessa heter liknande på engelska så det behövde inte heller översättas. Men kolla med den klinik du väljer. Så det blir som de vill ha det. Det var det jag kom på nu. Lycka till!
    Köp dexamethasonen i Riga också, den finns inte i Sverige i samma styrka.

Kramar

Bette
  • Bette

Köp även utrogest om du får extra progesteron. Tabletter progesteron finns inte i Sverige Rödluvan.

Bette

• isisisis
    Bette skrev 2009-10-04 09:10:12 följande:
    Köp även utrogest om du får extra progesteron. Tabletter progesteron finns inte i Sverige Rödluvan. Bette
    Nä,men våra vagitorer är bättre än deras progesterontabletter.
    Det säger klinikerna själva om man frågar.

Däremot är Estrofem bättre än Progynon,då progynon ger större risk för cancer för man tar dem oralt.
    Estrofem kan tas vaginalt och har enl nya rön betydligt mindre påverkan när det gäller cancer.

Dessutom bygger de flesta snabbare slemhinna genom att ta östrogenel vaginalt.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa