Vi som gör äggdonation ute i Europa
Vilket omdömeslöst inlägg?
Vilket omdömeslöst inlägg?
Jösses vad fel jag stavar, är nog dags att sova
Vad bra, då kanske det är ok att ta dem som jag gjort. Men ska nu framöver ändå försöka att ta 1 progynon på morgonen och 2 st på kvällen. Tar man tabletterna huller om buller är det så lätt att missa någon eller tom ta för mycket.
Däremot så har jag blivit tillsagd att ta progesteronvagiatorerna jämt utspridda över dygnet, det var tydligen viktigt. Nackdelen är att det är så jobbigt att ta den när man är på jobbet, blir ju så kladdigt
Rödluvan: Låter inget kul med blod/spottings, har du fått någo förklaring varför dte kan bli så? Själv har jag inte det, däremot har jag något som påminner om mensvärk när jag tar tar progynonen, inte mycket men ändå så att jag känner av det.
Hur har ni andra gjort dagen/dagarna efter insättningen, jobbat eller tagit ledigt? Vilken dag fäster ägget?
Då kanske jag bör vara ledig på fredag OM det nu blir FET på torsdag, så jobbigt bara att det är hysteriskt sjukt mycket att fixa på jobbet. Tror knappast chefen kommer att bevilja mig ledig två dagar.
Kramiis kommer hålla tummarna för dig i morgon! Även jag kommer from i morgon vara en höna som ruvar.
Är ruvare nu!
Tyvärr får vi nog inget till frysen då de andra ej var så bra, men de skulle odlas i 3-5 dagar till och sedan beslutas om ev nedfrysning. Det jag fick tillbaka var 4 celligt och skulle tydligen vara bra. Lite oroväckande var dock att ett antal ägg befruktats med 2 spermier vilket då ger fler kromosomuppsättning så dessa var ju bara att kasta, är det vanligt?
Då har man ruvat 1 dag!!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva denna dagen, känns fantastiskt!!!
Dessvärre har jag tänkt mer och mer på återföringen igår och har nu inbillat mig att embryot kanske inte finns där inne. Läkaren som förde in det såg inte vart det tog vägen??? Hon tvungen att fråga embryologen i rummet brevid om det fanns kvar i katetern, men där var det inte iaf. Assistenten som var med sa att hon såg att emryot "släppte" i livmodern men de kunde inte finna det sedan med ultraljudet. De kan väl inte tappat det på golvet? Dessutom mätte de inte slemhinnan, jag frågade om de inte skulle göra det med fick som svar att de såg att den var ok. Har bara mätt slemhinnan en gång och det var på dag 11 med östrogen och då var den knappt 7 mm. Insättningen skedde på dag 18 så jag förmodar och hoppas att den växt till sig.
Nää nu får jag sluta att analysera allt i minsta detalj, är första gången jag gör ÄD och vet inte riktigt vad man kan förvänta sig.