• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-16 18:20:23 följande:
    Grattis, Låla!! Underbart!!Själv har jag precis kommit hem ifrån mitt vul och den här gången fick vi äntligen godkänt av min gyn. Hjärtat slog så fint, så fint!!! JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken lättnat rödluvan, nu kan du pusta ut och njuta!
  • plupp06
    kramiiis skrev 2009-11-17 12:01:33 följande:
    hinos hmm ska se vad jag kan komma på för namn till de små kram på dig!carmencita: tandmaja: söta
    "Puss" och "kram" kanske vor bra namn (med tanke på ditt alias )
  • plupp06
    loppa69 skrev 2009-11-18 13:21:38 följande:
    Hej alla!Idag var jag på VUL för att mäta slemhinnan inför ET som förhoppningsvis ska ske nästa vecka. Slemhinnan var 9 mm och jag har ätit Progynon 2mg x3 sedan den 7/11. Gyn hade hoppats på 10 mm....så nu väntar jag bara på att höra av dr. Estland och se vad han har att säga.Hur har det varit för er andra? Hur tjock har slemhinnan varit vid ET för er som plussat?Det känns väldigt overkligt att det snart är dags för avresa, det känns som att jag har gått och väntat på detta i en halv evighet redan....Lycka till alla som väntar, ruvar, plussat och redan fått!!Kram Loppa
    Jag vet inte vad min slemhinna var vid ET, de mätte den aldrig utan sa bara att den såg ok ut. Men när jag mätte den dag 11 var den ca 6 mm har jag för mig. Insättningen gjorde jag 8 dagar efter den mätningen så jag tror inte den var super duper tjock, men än så länge sitter det lilla embryot kvar. Även jag tog 2mg x 3 st dagligen. När åker du??
  • plupp06
    Carmencita03 skrev 2009-11-19 20:29:23 följande:
    . Jag är alltid livrätt att fråga folk om barn, graviditeter om man inte vet hur de har det.
    Håller med, jag fattar inte varför vissa är så extremt tanklösa och bara slänger ur sig kommentar efter kommentar.
  • plupp06

Saknarknytte: Har faktiskt inte orkar ringa dit igen och fråga om de hade någon ledig tid utan har valt att behålla tiden på barnmoskorna gamla stan. Ska på något föräldramöte på måndag, fattar inte vad det är? De proppsar på att man ska vara med på det. Dessutom känns det så konstigt att gå på det innan jag ens varit på inskrivning. Nåväl, nu är det ändå försent att avboka måndagens möte. Det mest jobbiga är att jag har tvingats vara borta så många förmiddagar från jobbet, har svårt att hinna jobba ikapp all tid. Dessutom så undrar de nog på jobbet vad jag pysslar med, säger att jag har läkarbesök. De måste tro att jag är allvarligt sjuk som sprungit till läkaren så mycket den sista tiden

Är i vecka 9+3 idag, har fortfarande svårt att tro att det finns något därinne. Var på VUL i onsdags och allt såg ok ut (embryot var något mindre än det borde vara, men det var ingen fara sa läkaren) Vill att tiden ska gå fort tills vecka 12, då ska ju risken för missfall minska betydligt. Någon som vet varför man drar gränsen just vid v 12??

Hur mår du själv?!

• plupp06
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-20 17:02:15 följande:
    Och vill man ge frågeställaren lite skuldkänslor kan man ju svara att :Jag har insett att barn är ingenting man skaffar sig, utan något man får om man har TUR.
    Den var bra! Fast jag skulle nog inte kunna säga hela meningen innan jag skulle börja stortjuta.
  • plupp06

Saknarknytte) Jag skulle nog avvaktat med att berätta för chefen några veckor till, men allt beror ju på vilken relation ni har till varandra. Du ska tänka på dig själv nu och dina behov, det är inte kriminellt att bli gravid och de får klara sig utan dig i projektet helt enkelt även om det säkerligen blir en stor förlust efter dig

• plupp06
    kramiiis skrev 2009-11-20 12:29:20 följande:
    härligt med bra stöttepelare saknar det -------------
    Håller med Bette, du kan bolla med oss!!

Skönt att du ser något ljusare på tillvaron även om det känns hopplöst och tungt mellan varven. Kram vännen
  • plupp06
    kramiiis skrev 2009-11-23 14:15:34 följande:
    vet att man inte ska tjuvtesta men är ju på rd 13 och det blev sjävklart minus jag är så trött på det här nu! varför kan inte funka för?whyyyy?
    Nej, vad ledsen jag blir...vet inte riktigt vad jag ska säga...finns nog inget som tröstar just nu.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa