• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Caribe skrev 2009-10-02 09:02:04 följande:
    Det är inte vanligt att 2 spermier befruktat ett ägg men det händer och då kasseras såna ägg! Du verkar ha haft lite otur helt enkelt men vi får hoppas att ditt ruvarägg är en kämpe & stannar kvar
    Nej det känns jätte skumt att så pass många av äggen lyckades bli befruktade med 2 spermier, tror det var 3 eller 4 st av totalt 11 ägg. Ja, jag hoppas jag verkligen ruvar på ett toppenägg som klistrar sig fast ordentligt!! Tycker man borde kunna sätta lim på ägget så det inte kan trilla bort
  • plupp06

Mytrouble och Bette: Var nog lite uppe i varv i går och överanalyserade allting, klart att de är proffesionella och vet vad de gör. Vätskan/embryot kom ju in ilivmodern enligt assistenten.

Merlot: Bus alternativ 2 låter riktigt kul *asgarvar* Lite min dåliga humor....

mytrouble: Jag har läst flera studier där trombyl i lågdos anses motverka havandeskapsförgiftning, desamma gäller fragmin. Kalcium anses även förebygga havandeskapsförgiftning.

Kramiis: Good luck with the ruvning!

En fråga? När embryot är placerat i livmoderns "åker " den runt där inne i några dagar innan/om den fäster sig i slemhinnan? Eller sätter läkaren embryot på plats direkt i slemhinnan. Hoppas ni förstår min fråga.

• plupp06

Isissis: dig gick det ju onekligen bra för, så jag förmodar att de fick in embryona Vilken vecka är du i nu?

• plupp06
    Makima46 skrev 2009-10-03 13:05:00 följande:
    Var  att det är som om man lägger ihop 2 pannkakor och lägger ett strösockerkorn emellan. Så den / de åker nog inte runt så mycket utan stannar  ungefär där man placerat dem.    
    Pedagogiskt förklarat! Hi hi! Men vad bra då behöver jag inte oroa mig utan kan med gott samvete stusta runt på golvet när jag kyssanr på mina favvo låtar.
  • plupp06

Stutsa runt på golvet när jag lyssnar på mina favvo låtar skulle det ju stå..måste nog vara något fel på tangentbordet

• plupp06
    merlot skrev 2009-10-04 09:35:33 följande:
    Jo, jag tvättar händerna. Har även börjat tvätta underlivet med vatten 2 ggr till om dagen.
    Apoteket har en intimtvättolja, återfuktar och är mild.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-10-04 11:34:47 följande:
    Hej tjejer! Är det någon här som fått ersättning från Försäkringskassan för äggdonation utomlands? Vet ju att man kan få ersättning i EU/EES-länder för allmän sjukvårdbehandling som man är berättigad till i Sverige men gäller det även för privat sjukvård? Tacksam för all info och alla råd jag kan få Kram
    Jag vet att man kan ansöka om ersättning i efterhand från försäkringskassan om behandlingen skett i ett annat EU land. Men var obeserbant på att om du får ersättning för försök utomlands så anses dina sverigeförsök förbrukade.
  • plupp06
    plupp06 skrev 2009-10-04 13:02:43 följande:
    Jag vet att man kan ansöka om ersättning i efterhand från försäkringskassan om behandlingen skett i ett annat EU land. Men var obeserbant på att om du får ersättning för försök utomlands så anses dina sverigeförsök förbrukade.
    Jo, jag glömde säga att du måste upfylla kraven för berättigad vård i Sverige för att kunna få ersättning, men det visste du säkert redan.
  • plupp06

Rödluvan: Vilken nervös väntan, hoppas det går bra.

• plupp06
    mytrouble skrev 2009-10-06 19:31:53 följande:
    Jag tjuvtestade med urinprov på RD 10 och sedan blodprov RD 11.
    Visade testet + så tidigt?

Jag ska göra test dag 17 enligt ordination, men då kanske jag kan tjuvtesta lite innan

Hade du några symptom mytrouble? Jag känner absolut ingentingf örutom lite moalnde värk i nedre delen av magen, men den har jag länt sedan jag började med östrogenet så det är ingen ruvningssymptom.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa