• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • mamma på vift

Jag försöker skriva när tiden räcker till. Håller på med min första "riktiga" roman just nu men tagit en paus för att hitta inspiration igen. Jag har innan skrivit ganska mycket noveller och kortare historier men inte som den jag håller på med nu som ska bli en triologi är det tänkt.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • enola

Jag håller på med en bok för barn i nio- tolvårsåldern ungefär. Har nyligen kommit igång efter åratal av skrivkramp och det här är mitt första "riktiga" projekt. Tidigare har jag mest skrivit dikter och en och annan novell.

• Sofies värld

min första blev en deckare fast den skulle ha blivit en kärlekshistoria, så nu är jag rädd att den är lite spretig, men men... håller på med en uppföljare till den fast denhar fått hamna lite i skymundan sedan jag kom på en idé till en fantasyberättelse. den lämnar mig liksom inte ifred, jag vaknar pånätterna och skriver ner dialoger och idéer, så jag var helt enkelt tvungen att börja skriva!

noveller har jag aldrig kunnat skriva eftersom det alltid utvecklar sig till något längre,men om Hemmets journal har sin novelltävling i år igen så ska jag försöka!

vad handlar era romaner om?

• enola
    sofiefitness skrev 2009-06-18 20:18:51 följande:
    den lämnar mig liksom inte ifred, jag vaknar pånätterna och skriver ner dialoger och idéer, så jag var helt enkelt tvungen att börja skriva!
    Härligt när historien tränger sig på sådär! Blir så mycket roligare att skriva då :)

Min är en hästbok med inslag av spökhistoria och lite deckare(!) Låter rörigt, jag vet, men den blir nog ganska bra tror jag. Om jag bara får den att hålla ihop till slutet...
  • Sofies värld

ja, den här historien skriver verkligen sig själv!b igår satt jag uppe och skrev 7 sidor i ett nafs, sådär bara.

Det tråkigaste med att skriva är helt klart redigeringen. Den som är klar har jag säkert läst 7 ggr och kan inte avgöra om den är bra eller inte eftersom jag är så trött på den. och så hittar man alltid saker man vill ändra igen, hela tiden! har den ute hos några testläsare nu, men de läser lite långsamt!

har ni planer på att försöka få era romaner utgivna?

• Chomsky

Jag har funderat på att skriva en bok en längre tid, men tar mig aldrig för att göra det.

Leve Intifadan!
  • enola
    sofiefitness skrev 2009-06-18 20:40:47 följande:
    ja, den här historien skriver verkligen sig själv!b igår satt jag uppe och skrev 7 sidor i ett nafs, sådär bara. Det tråkigaste med att skriva är helt klart redigeringen. Den som är klar har jag säkert läst 7 ggr och kan inte avgöra om den är bra eller inte eftersom jag är så trött på den. och så hittar man alltid saker man vill ändra igen, hela tiden! har den ute hos några testläsare nu, men de läser lite långsamt! har ni planer på att försöka få era romaner utgivna?
    Ja visst blir man trött på att läsa om och om igen! Nu kommer ju inte min bok bli så lång eftersom det är en barnbok, så den blir väl mer lättredigerad. Min sambo får läsa och kritisera emellanåt.
    Jag planerar att försöka få den publicerad. Du då?
  • mamma på vift

Min historia skriver sig oxå själv fram till nu då jag helt plötsligt började ändra inriktning och måste skriva om början så att den passar med resten...därför den ligger lite på is just nu då jag måste fundera ut hur jag ska få ihop det.

Min handlar om komplicerad kärlek. Man kanske kan säga att det är lite Twilight stuk över den fast vuxnare och med en annan infallsvinkel. Eller kanske inte som Twilight ändå men vampyrer är med iaf. Älskar att ha med sagoväsen och myter i mina historier.

Tänkte tipsa om en sida, men ni kanske redan har hittat den. Den heter Kapitel 1 och där kan man lägga upp det man skrivit och få kritikn av andra som skriver. http://www.kapitel1.se/

Om jag blir nöjd men resultatet ska jag försöka få den utgiven.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Sweetycow

Jag skulle gärna skriva en roman eller liknande, men då jag har svårt att komma på karaktärer, handling osv blir det aldrig av. Istället skriver jag fanfics.

• Nattis

Hejsan!
    Jag har skrivit en bok. Om min barnläshet.
    Men har ej kunat skika den till något bokförlag än.
    Pga att jag behöver hjälp att skriva rent allt och att den är rättstavat.

Svar på tråden Någon som skriver???