• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • enola
    Barba Söt skrev 2009-07-17 16:43:17 följande:
    Hej!Jag skriver också lite... ibland... eller rättare sagt jag är rätt bra på att börja... men inte lika bra på att avsluta...
    Hehe, känner igen det där! Har påbörjat hur många projekt som helst, men det är inte mycket som blir avslutat. Men den här gången SKA det bli klart, och det SNART! {#lang_emotions_laughing}
  • Barba Söt

enola, vad skriver du för sorts text nu?

• enola
    Barba Söt skrev 2009-07-17 17:00:52 följande:
    enola, vad skriver du för sorts text nu?
    Jag skriver en bok för barn i nio-elvaårsåldern ungefär. Hästar, spöken och lite deckare. {#lang_emotions_smile}

Du då?
  • JennyL29

altså jag skriver jag med börjar enmassa olikaprojekt som inte avslutas, min man läser lite av det jag skriver och han gillar detta och jag har fått feedback men vad göra då jag aldrig avslutar , jag skriver och skriver och hittar inget bra slut på mina noveller eller påbörjade romaner?????

Tips????

• Mochride
    Anova skrev 2009-07-17 15:52:34 följande:
    Skiver ni i ett ordbehandlingsprogram, typ word? Eller använder ni ett "riktigt" författarprogram? T.ex. storYbook
    Jag skriver i Word, men skulle gärna ha ett författarprogram.
  • bluebride

jag har väl runt 6-8 böcker jag skriver, men jag skriver i perioder tyvärr och har väldigt svårt att avsluta böckerna. Har ju några favoriter, tyvärr gick alla om intet när datorn kraschade, turligt nog har jag de flesta av dem i handskriver version eller på utskrivna på papper

• Sofies värld
    1638 skrev 2009-07-17 15:06:08 följande:
    Har fått dem publicerade som korta o långa noveller i olika "damtidningar"... inte så stort o häftigt men skrivandet handlar ju om mer än så... fick dessutom litet honorar för dem o det sporrar ju...
    vad roligt! Hur bär man sig åt för att få en novell publicerad? har inte skrivit någon själv än, för mina idéer blir alltid romaner till slut, men jag skulle verkligen vilja prova! får du någon ersättning när du får dem publicerade? och äger du fortfarande rätten till dem?

Idag har killen min varit iväg på LAN,vilket betyder en helkväll för mig att skriva på efter att ungarna lagt sig! 7000 ord och tretton sidor blev det! Helnöjd eftersom jag nog inte kommer att skriva imorgon. Hjälp, jag kommer att få abstinens! Speciellt nu när det är så spännande. 233 sidor är jag uppe i, tjoho!
  • 1638
    sofiefitness skrev 2009-07-18 01:03:39 följande:
    vad roligt! Hur bär man sig åt för att få en novell publicerad? har inte skrivit någon själv än, för mina idéer blir alltid romaner till slut, men jag skulle verkligen vilja prova! får du någon ersättning när du får dem publicerade? och äger du fortfarande rätten till dem?Idag har killen min varit iväg på LAN,vilket betyder en helkväll för mig att skriva på efter att ungarna lagt sig! 7000 ord och tretton sidor blev det! Helnöjd eftersom jag nog inte kommer att skriva imorgon. Hjälp, jag kommer att få abstinens! Speciellt nu när det är så spännande. 233 sidor är jag uppe i, tjoho!
    I de olika tidningarna finns mail o vanliga adresser dit man sänder dem.
    Om jag inte minns helt fel så får man mindre i ersättning om man kräver kvar rätten.... men jag fick runt 700kr st för dem, oavsett hur långa de var...
  • Barba Söt

Jag hinner ju tänka ut hela handlingen och då tröttnar jag innan jag får den ned på pränt... känner att jag inte får till det riktigt heller... mitt spåk låter så banalt och barnsligt på något sätt...

• Sofies värld

hoppas hemmets journal har sin novelltävling i år igen! i så fall ska jag försöka ställa uppp!

Svar på tråden Någon som skriver???