• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • 1638

Har hur mkt ideé o underlag som helst för att skriva... har skrivit kortare noveller/romaner o fått publicerade... men har i dags läget inte tiden för att skriva...
    Har små noteringar att använda mig av den dagen jag får tid...

• Lilloscar

Det låter ju bra! Hoppas att du får tid snart igen.. vart kan man läsa dina noveller? Vore kul

1638 skrev 2009-07-17 12:45:09 följande:
    Har hur mkt ideé o underlag som helst för att skriva... har skrivit kortare noveller/romaner o fått publicerade... men har i dags läget inte tiden för att skriva... Har små noteringar att använda mig av den dagen jag får tid...
  • 1638
    Lilloscar skrev 2009-07-17 12:48:40 följande:
    Det låter ju bra! Hoppas att du får tid snart igen.. vart kan man läsa dina noveller? Vore kul
    Har fått dem publicerade som korta o långa noveller i olika "damtidningar"...
    inte så stort o häftigt men skrivandet handlar ju om mer än så... fick dessutom litet honorar för dem o det sporrar ju...
  • Lilloscar

Stort är det ju En text är icke levande tills den hittar sin läsare, och dina verkar ha gjort det- så stort grattis!

1638 skrev 2009-07-17 15:06:08 följande:
    Har fått dem publicerade som korta o långa noveller i olika "damtidningar"... inte så stort o häftigt men skrivandet handlar ju om mer än så... fick dessutom litet honorar för dem o det sporrar ju...
  • mamma på vift
    jelena2 skrev 2009-07-17 11:55:57 följande:
    Jag läste någonstans tidigare att det skulle vara dubbelt radavstånd eller nåt. Eller hur var det? Jag har 36 knôkade sidor, är det lite klent då, kanske...
    Det skiljer sig lite mellan de olika bokförlagen hur de vill ha texten. Vissa vill ha dubbelt radavstånd medan andra vill ha 1½. Man kan kolla på deras hemsidor och se vad de föredrar. Jag skriver med 1½ just nu.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Anova

Skiver ni i ett ordbehandlingsprogram, typ word?
    Eller använder ni ett "riktigt" författarprogram? T.ex. storYbook

• mamma på vift

Jag skriver i Word...tycker att det funkar bra.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • enola
    jelena2 skrev 2009-07-17 08:54:11 följande:
    Finns det någon "önskelängd" för böcker? Förstår ni vad jag menar? Alltså, hur många sidor "bör" en bok ha för att räknas som en riktig bok?
    Det beror ju lite på vad det är för bok. Den jag skriver riktar sig till barn i tioårsåldern och då är 100 sidor ganska lagom, med dubbelt radavstånd och 12 punker. Det brukar stå på förlagens hemsidor hur de vill att manus ska vara utformade.
  • enola
    Anova skrev 2009-07-17 15:52:34 följande:
    Skiver ni i ett ordbehandlingsprogram, typ word? Eller använder ni ett "riktigt" författarprogram? T.ex. storYbook
    Jag använder Works, då jag inte har officepaketet på min mini-pc. Tycker att det funkar jättebra.
  • Barba Söt

Hej!

Jag skriver också lite... ibland... eller rättare sagt jag är rätt bra på att börja... men inte lika bra på att avsluta...

Svar på tråden Någon som skriver???