• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Fru U

Kul att hitta en tråd som lever (har funnits fler trådar men de har bara haft några få inlägg o sen dött ut)

Ska läsa igenom tråden imorgon

Jag skriver en hel del. Många debattartiklar (har dock inte hittat rätt forum för dem än). Jobbar på två böcker och har ett tredje förslag på en bok på g

• Sofies värld

Tate: Har skickat in en, gjorde det för lite mer än en vecka sedan. Men jag är rädd att den är lite spretig. Började som en kärleksroman och slutade som en deckare.  Vi får väl se!

Vad roligt att du ska få ut en bok! Vad heter den och vilket förlag? Du får berätta när den kommer ut i butik!

• Fru U

Har någon av er läst "skriv på" och vad tyckte ni isåfall?

• Lilloscar

Den har jag inte läst, men jag kan varmt rekommendera "Om konsten att läsa och skriva" av Olof Lagercrantz, "Jag skriver, alltså är jag" av Bech-Karlsen och "Att skriva" av Stephen King.

Fru U skrev 2009-07-11 01:16:21 följande:

Har någon av er läst "skriv på" och vad tyckte ni isåfall?
  • Lilloscar

Grattis Tate, så kul för dig !

Tate skrev 2009-07-11 00:56:37 följande:
    Jisses vad du skriver ts! Ska du inte skicka in något snart? Jag skriver inte romaner. Skulle vilja men har aldrig haft känslan av att vilja fåe n historia på pränt. Jag skriver hellre om mig själv, speciellt sedan jag fick barn. Jag är kanske lite ego av mig? dock kommer min första bok ut i september. Men ingen roman, utan handlar om mitt eget förldraskap, typ
  • Lilloscar

Hej! Jag började läsa igår, är inte klar än. Vill du ha lite "respons" när jag läst klart? Vill du ha de på hemsidan "kapitel.se" eller till din inbox? Eller inte alls ?

mamma på vift skrev 2009-07-10 19:52:07 följande:

här finns lite av det jag skrivit hittills www.kapitel1.se/christina-schiller/vart-du-an...  ska lägga upp fler kapitel när jag känner att jag är nöjd med dem
  • Lilloscar

Det förstår jag. Men hur har du gjort med de andra romanerna du har skrivit? Låter du ingen närstående läsa och ge respons? Man är givetvis så olika beträffande hur öppen man är om att andra ska läsa ens texter. Och det ska man respektera
    Härligt att du är så produktiv iaf.

sofiefitness skrev 2009-07-11 00:49:13 följande:
    jag lägger tyvärr inte ut något. Jag låter ingen läsa innan jag är helt klar och nu har jag inte ens skrivit klart den. sen väntar redigering och redigering och redigering innan jag är någolunda nöjd. Få se om jag kanske lägger ut någonting senare när jag är klar. idag har jag varit väldigt produktiv, 4500 ord. Är så sugen på att skriva mer men jag måste faktiskt sova lite med. Ska bli skönt nu när mannen hhar semester, då kanske man kan skriva lite på dagarna med!
  • mamma på vift
    Lilloscar skrev 2009-07-11 10:18:43 följande:
    Hej! Jag började läsa igår, är inte klar än. Vill du ha lite "respons" när jag läst klart? Vill du ha de på hemsidan "kapitel.se" eller till din inbox? Eller inte alls ?mamma på vift skrev 2009-07-10 19:52:07 följande:
    Du får väldigt gärna inboxa mig
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Sofies värld

har bara skrivit en hel roman som jag sedan har redigerat och gjort helt klart. annars har jag det fallit på det och jag har tröttnat och inte gjort klart.

jag har haft några testläsare, men de har tyvärr läst så långsamt så jag har skickat in till ett förlag ändå. har bara gjort två kopior av manuset (och det andra är fortfarande ute hos en testläsare) för det är ganska dyrt att skriva ut och min stackars skrivare vågar jag inte belasta med för mycket åt gången. nu väntar jag bara på att få in det andra amnuset och så ska jag skicka in det till ett annat förlag.

men eftersom det har tagit mina testläsare så lång tid, vet jag inte om det beror på att de inte har haft tid eller om de helt enkelt inte gillar storyn. själv känner jag ju sådär inför den, så jag hoppas inte på för mycket. vet inte om det är för att jag är så trött på den efter att ha läst den 6-7 ggr eller om den helt enkelt inte är bra. svårt att vara objektiv med sina egna saker!

• Mochride
    Karla79 skrev 2009-07-09 16:46:20 följande:
    Ja jag skulle verkligen vilja skriva under min föräldraledighet, men jag pluggar också för att komma vidare och kunna söka lite andra typer av jobb, så jag kommer nog att prioritera det om det finns en gnutta ork kvar när den lille/lilla har anlänt. Jag är så imponerad av er som orkar plocka fram datorn sent på kvällen! Det var ju skönt att inte alla har gått skrivarkurser, det är en sådan där grej som poppar upp i mitt huvud ibland att "varför tror du att du kan skriva, du har ju inte ens satt dig in i olika tekniker och så"...
    Jag tror att man kan klara sig jättebra utan att ha gått skrivarkurser. De kurser jag gick under gymnasiet var visserligen bra, men man har ju ett visst sätt att skriva på och jag upplevde att det skulle ändras på så att det skulle passa in i en "mall". Jag tror man kan komma ganska långt bara genom att skriva och skriva, man utvecklar ju sitt språk och sitt sätt att berätta hela tiden.
Svar på tråden Någon som skriver???