• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

För mig känns det inte som att jag har något val. Sätter jag mig inte och skriver så har jag svårt att somna eftersom det utspelar sig i huvudet istället. Men när jag har skrivit ner det så kan jag lägga mig och sussa sött.

Lite jobbigt är det eftersom jag hela tiden har en sån längtan efter att skriva. Tycker att det är jättejobbigt och bara längtar hela dagen efter att det ska bli kväll. Därför är det med blandade känslor som jag svarar JA, när killen frågar om jag vill kolla på film. Vill ju umgås med honom också, så mina karaktärer får vänta en stund men då blir det att man sitter här och klockan är mycket!

Nettie1: så känner jag med ibland. Att jag komme aldrig att kunna bli något för jag "vet" ju egentligen inte hur man skriver. Men jag försöker komma bort från de negativa tankarna och hoppas att svensklektionerna i skolan räcker en bit på vägen! =)

• Karla79

Jag har fått ny inspiration bara av att hoppa in i den här tråden faktiskt :) Igårkväll när jag skulle sova låg jag och funderade på några gamla projekt som jag skulle vilja börja med någon gång. Det enda som gäller är väl att skaffa sig disciplin och koncentration (lättare sagt än gjort).

• Sofies värld

Nettie1: disciplin discilplin disciplin är det som verkligen gäller för mig! sitter jag bara och väntar på inspiration så händer det aldrig något. denna berättelsen är ett undantag då, men med annat jag har skrivit.

längtar tills jag kommit över 200 sidor för då känns det verkligen som att man har kommit en bit på väg! fasar redan för redigeringen eftersom jag redan kommiot på så mycket jag vill ändra. min son föddes mitt i förra redigeringen så då tog jag en paus på en månad, men det gjorde det bara jobbigare att sätta igång igen. den här gången ska jag sätta igång emd redigeringen direkt!

• mamma på vift

nu har jag äntligen skrivit om hela början, men är fortfarande inte riktigt nöjd. Men nu kan jag iaf fortsätta skriva där jag lämnade innan jag kom på att jag ville skriva om den känns skönt då jag gått och skrivit ner idéer och dialoger i snart 2 veckor.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Sofies värld

man blir aldrig riktigt nöjd! varje gång jag läser om ett manus så hittar jag nya saker jag vill ändra på. men jag skriver oftast bara ner en notering om det jag vill ändra och så fortsätter jag skriva där jag slutade, så går jag tillbaka och ändrar sen. annars skulle jag aldrig komma någon vart!

• mamma på vift

mitt problem med de första 3 kapitlena var att när jag bytte inriktning så passade de inte ihop med resten av kapitlen. Det kändes som att det var lika bra att ta tag i det med engång så jag inte skulle tappa vinklingen. men nu är det gjort och jag kan fortsätta framåt.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Lilloscar

Vart kan man läsa det du har skrivit? Vore kul att ta del av era texter och kommentera dem, om ni vill alltså

mamma på vift skrev 2009-07-10 19:20:44 följande:

nu har jag äntligen skrivit om hela början, men är fortfarande inte riktigt nöjd. Men nu kan jag iaf fortsätta skriva där jag lämnade innan jag kom på att jag ville skriva om den känns skönt då jag gått och skrivit ner idéer och dialoger i snart 2 veckor.
  • Sofies värld

jag lägger tyvärr inte ut något. Jag låter ingen läsa innan jag är helt klar och nu har jag inte ens skrivit klart den. sen väntar redigering och redigering och redigering innan jag är någolunda nöjd. Få se om jag kanske lägger ut någonting senare när jag är klar.

idag har jag varit väldigt produktiv, 4500 ord. Är så sugen på att skriva mer men jag måste faktiskt sova lite med. Ska bli skönt nu när mannen hhar semester, då kanske man kan skriva lite på dagarna med!

• Tate

Jisses vad du skriver ts! Ska du inte skicka in något snart?

Jag skriver inte romaner. Skulle vilja men har aldrig haft känslan av att vilja fåe n historia på pränt. Jag skriver hellre om mig själv, speciellt sedan jag fick barn. Jag är kanske lite ego av mig?

dock kommer min första bok ut i september. Men ingen roman, utan handlar om mitt eget förldraskap, typ

Svar på tråden Någon som skriver???