• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

jelena: jag skriver i word (inte det gamla) och där står det längst ner till vänster hur många ord. annars kan man gå in på granska och så finns det en funktion där.

och spräckte jag 200-sidors gränsen igår då? NEJ! Jag SOMNADE klockan 20. Vaknade 08 i morse och fattade inte vad som hade hänt. så besviken jag var. men ikväll gäller det!

• Lilloscar

Jag har en fråga till er alla flitiga skribenter (författare): Ven/vilka författare har ni som "idoler" eller som har inspirerat er genom tiden?

• Sofies värld

Oj!

Tolkien, Danielle Steel, Camilla Läckberg, Stephenie Meyer, Robin Hobb, Guy Gavriel Kay, JK Rowling, Sandemo, Jean M Auel... med mera!!! många fantasyförfattare...

• Lilloscar

spännnade! Är det en sån genre du skriver?

• jelena2

Nu har jag (av en slump) hittat hur man räknar ord!

Hur långa böcker skriver ni egentligen? Min är ju en "biografi" och igår blev jag klar. Det kändes helt otroligt och helt fantastiskt, fast det är förstås en del kvar att pilla med. Men ändå - jag har skrivit en bok!

Men så började jag fundera på om den inte är alldeles för kort. Finns det någon "önskelängd" för böcker? Förstår ni vad jag menar? Alltså, hur många sidor "bör" en bok ha för att räknas som en riktig bok?

• Ssofia

Hej!

Jag sitter också och filar på en bok. min handrlar om att resa med barn, eftersom vi gör det mycket med våra små globertrotters...

Lite ideer, kul grejer vi gjort, bo utomlands, saker jag inte vill rekomendra osv. den blir inte så lång utan ca 70-100 sidor...

Har ingen bra taktik när jag skriver utan skriver på alla olika kapitel samtidigt. jaust nu har jag svårt att få något gjort, jag är ensam hemma med barnen hela sommaren då min man är ute och reser med jobb själv . men om två veckor ska jag till landet då har banen både mormor och morfar och kusiner att leka med!

Lycka till ni andra!

• Lilloscar

Låter som en spännande berättelse
    Då har du iaf lite semester att se fram emot snart, och kanske lite ny inspiration till en ny bok
    Lycka till du med!

Ssofia skrev 2009-07-17 09:04:49 följande:
    Hej! Jag sitter också och filar på en bok. min handrlar om att resa med barn, eftersom vi gör det mycket med våra små globertrotters... Lite ideer, kul grejer vi gjort, bo utomlands, saker jag inte vill rekomendra osv. den blir inte så lång utan ca 70-100 sidor... Har ingen bra taktik när jag skriver utan skriver på alla olika kapitel samtidigt. jaust nu har jag svårt att få något gjort, jag är ensam hemma med barnen hela sommaren då min man är ute och reser med jobb själv . men om två veckor ska jag till landet då har banen både mormor och morfar och kusiner att leka med! Lycka till ni andra!
  • Lilloscar

Vad jag vet så spelar inte antal ord/sidor så stor roll- innehållet är det viktigaste. Dock bör boken vara kanske lite längre än 100 sidor Det beror också på vad det är för stort av bok, är det en handbok. en rolig bok så kanske den inte behöver vara så lång... Det är vad jag vet, men kan ha fel

jelena2 skrev 2009-07-17 08:54:11 följande:
    Nu har jag (av en slump) hittat hur man räknar ord! Hur långa böcker skriver ni egentligen? Min är ju en "biografi" och igår blev jag klar. Det kändes helt otroligt och helt fantastiskt, fast det är förstås en del kvar att pilla med. Men ändå - jag har skrivit en bok! Men så började jag fundera på om den inte är alldeles för kort. Finns det någon "önskelängd" för böcker? Förstår ni vad jag menar? Alltså, hur många sidor "bör" en bok ha för att räknas som en riktig bok?
  • jelena2
    Lilloscar skrev 2009-07-17 11:20:36 följande:
    Vad jag vet så spelar inte antal ord/sidor så stor roll- innehållet är det viktigaste. Dock bör boken vara kanske lite längre än 100 sidor Det beror också på vad det är för stort av bok, är det en handbok. en rolig bok så kanske den inte behöver vara så lång... Det är vad jag vet, men kan ha fel
    Jag läste någonstans tidigare att det skulle vara dubbelt radavstånd eller nåt.
    Eller hur var det? Jag har 36 knôkade sidor, är det lite klent då, kanske...
  • Mochride
    jelena2 skrev 2009-07-17 11:55:57 följande:
    Jag läste någonstans tidigare att det skulle vara dubbelt radavstånd eller nåt. Eller hur var det? Jag har 36 knôkade sidor, är det lite klent då, kanske...
    Jag har också läst det nånstans och skriver alltid så nu. Jag tror att de vill ha det så för att underlätta läsbarheten och kanske kunna kommentera texten lättare.
Svar på tråden Någon som skriver???