mamma på vift skrev 2009-06-18 23:23:02 följande:
Min historia skriver sig oxå själv fram till nu då jag helt plötsligt började ändra inriktning och måste skriva om början så att den passar med resten...därför den ligger lite på is just nu då jag måste fundera ut hur jag ska få ihop det. Min handlar om komplicerad kärlek. Man kanske kan säga att det är lite Twilight stuk över den fast vuxnare och med en annan infallsvinkel. Eller kanske inte som Twilight ändå men vampyrer är med
iaf. Älskar att ha med sagoväsen och myter i mina historier. Tänkte tipsa om en sida, men ni kanske redan har hittat den. Den heter Kapitel 1 och där kan man lägga upp det man skrivit och få kritikn av andra som skriver.
www.kapitel1.se/ Om jag blir nöjd men resultatet ska jag försöka få den utgiven.
åh, vampyrer här med. fast lite änglar också. kanske lite mer sex, fast jag har inte kommit dit i berättelsen än =)
Chomsky skrev 2009-06-18 20:43:33 följande:
Jag har funderat på att skriva en bok en längre tid, men tar mig aldrig för att göra det.
Jag bestämde mig på allvar i november förra året. Läste om
NaNoWriMo (National Novel Writing Month) vilket gick ut på att man skulle skriva 50 000 ord under november månad för att få ett utkast till en bok. Jag gjorde det och sen fortsatte det av bara farten även om jag hade en svacka ett tag. Och redigeringen lät jag vila en hel månad direkt efter att min son föddes. Det var ganska tufft att sätta igång med det sen. Men om man bara bestämmer sig för att varje dag skriva tex. 1500 ord, så går det!
Idag har jag skrivit 2000 ord, vill egentligen skriva mer men jag satte igång så sent eftersom jag kollade på film med min kille. (Låt den rätte komma in, sa jag att jag gillar vampyrgenren?) Önskade att dygnet hade lite fler timmar så man hade mer tid på sig att skriva!