Inlägg från: Sofies värld |Visa alla inlägg
  • Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

min första blev en deckare fast den skulle ha blivit en kärlekshistoria, så nu är jag rädd att den är lite spretig, men men... håller på med en uppföljare till den fast denhar fått hamna lite i skymundan sedan jag kom på en idé till en fantasyberättelse. den lämnar mig liksom inte ifred, jag vaknar pånätterna och skriver ner dialoger och idéer, så jag var helt enkelt tvungen att börja skriva!

noveller har jag aldrig kunnat skriva eftersom det alltid utvecklar sig till något längre,men om Hemmets journal har sin novelltävling i år igen så ska jag försöka!

vad handlar era romaner om?

• Sofies värld

ja, den här historien skriver verkligen sig själv!b igår satt jag uppe och skrev 7 sidor i ett nafs, sådär bara.

Det tråkigaste med att skriva är helt klart redigeringen. Den som är klar har jag säkert läst 7 ggr och kan inte avgöra om den är bra eller inte eftersom jag är så trött på den. och så hittar man alltid saker man vill ändra igen, hela tiden! har den ute hos några testläsare nu, men de läser lite långsamt!

har ni planer på att försöka få era romaner utgivna?

• Sofies värld
    mamma på vift skrev 2009-06-18 23:23:02 följande:
    Min historia skriver sig oxå själv fram till nu då jag helt plötsligt började ändra inriktning och måste skriva om början så att den passar med resten...därför den ligger lite på is just nu då jag måste fundera ut hur jag ska få ihop det. Min handlar om komplicerad kärlek. Man kanske kan säga att det är lite Twilight stuk över den fast vuxnare och med en annan infallsvinkel. Eller kanske inte som Twilight ändå men vampyrer är med iaf. Älskar att ha med sagoväsen och myter i mina historier. Tänkte tipsa om en sida, men ni kanske redan har hittat den. Den heter Kapitel 1 och där kan man lägga upp det man skrivit och få kritikn av andra som skriver. www.kapitel1.se/ Om jag blir nöjd men resultatet ska jag försöka få den utgiven.
    åh, vampyrer här med. fast lite änglar också. kanske lite mer sex, fast jag har inte kommit dit i berättelsen än =)
    Chomsky skrev 2009-06-18 20:43:33 följande:
    Jag har funderat på att skriva en bok en längre tid, men tar mig aldrig för att göra det.
    Jag bestämde mig på allvar i november förra året. Läste om NaNoWriMo (National Novel Writing Month) vilket gick ut på att man skulle skriva 50 000 ord under november månad för att få ett utkast till en bok. Jag gjorde det och sen fortsatte det av bara farten även om jag hade en svacka ett tag. Och redigeringen lät jag vila en hel månad direkt efter att min son föddes. Det var ganska tufft att sätta igång med det sen. Men om man bara bestämmer sig för att varje dag skriva tex. 1500 ord, så går det!

Idag har jag skrivit 2000 ord, vill egentligen skriva mer men jag satte igång så sent eftersom jag kollade på film med min kille. (Låt den rätte komma in, sa jag att jag gillar vampyrgenren?) Önskade att dygnet hade lite fler timmar så man hade mer tid på sig att skriva!
  • Sofies värld
    enola skrev 2009-06-22 12:56:40 följande:
    Tycker hemskt illa om min bok just nu. Känns som om jag är på något slags transportsträcka till nästa del i handlingen och det går så segt och blir så dåligt! Jag vet att det inte gör något, att det bara är att gå vidare och ändra senare, men det känns ändå så trist. Men jag antar att det bara är att jobba på. Lite motstånd måste man väl räkna med, vem har sagt att det ska vara enkelt att skriva böcker?
    nej, vem har sagt att det ska vara enkelt? =) själv önskar jag mig bara mer tid att sitta just nu. sätter mig alltid när resten av familjen har gått och lagt sig, runt 22.30 och skriver alltid minst 2000 ord. men jag önskar jag hade tiden att skriva mer!

är inne i en svacka då jag tycker att den jag redan har skrivit är asdålig och at jag ska slänga den i papperskorgen. men jag ska nog försöka skicka in den i alla fall, så får vi se. blir den ratad ratar jag nog den med, eller lägger den på is i alla fall för jag är så trött på den nu!
  • Sofies värld
    Mrs Moneybags skrev 2009-06-23 13:31:37 följande:
    Jag är på g och ska skriva en bok hade jag tänkt Wish me luck!
    Lycka till! Det är bara att bestämma sig och sedan ha disciplin. Ska man sitta och vänta på inspiration alltid så blir det aldrig gjort!
  • Sofies värld
    Disco skrev 2009-06-27 13:28:22 följande:
    ÅÅÅ, vad inspirerad jag blir at sätta mig ner och börja mitt skrivande...men hur får man tid med två små barn och en sambo sommtar all datatid när han väl kommer hem? Känner att det finns mängder av texter inom mig som bara vill komma ut....
    skaffar en egen bärbar dator och skriver när barnen gått och lagt sig, det gör jag! och om jag kommer på något under dagen så har jag ett anteckningsblock som är helt fullklottrat med idéer och dialoger.
  • Sofies värld

idag blev det nästan 4000 ord, det kändes bra speciellt eftersom jag inte skrev någonting alls igår. Uppe i 102 sidor nu, så nu känns det som om man börjar komma nån vart!

• Sofies värld
    Mochride skrev 2009-06-30 12:47:06 följande:
    Jag skrev jättemycket för ett par år sen och har provat skicka in till bokförlag. Nu har jag en "roman" som egentligen är klar, men den ska ju renskrivas också och det kommer jag mig inte för att göra trots att det är evigheter sen jag avslutade den.
    nä,det är de absolut tråkigaste! man är ju oftast så trött på historien vid det laget!
  • Sofies värld

Jag redigerade om min tre gånger innan jag var "nöjd". men varje gång man läser den så hittar man ju nya saker man vill ändra på, så helt nöjd blir man nog aldrig!

imorgon är det en månad sedan jag började med min nya och nu är jag uppe i 128 sidor, så det går mycket snabbare den här gången. hoppas jag lyckas hålla uppe takten i fortsättningen med!

Svar på tråden Någon som skriver???