• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • k girl
    Mamma 2b skrev 2009-06-07 22:20:15 följande:
    Jag gav min åsikt tillika min defintion av våldtäkt. Juridiken får du predika för nån annan.
    Din definition säger i och för sig inte så mycket. "Våldtäkt är att våldta någon". Nähä, vad skulle det annars vara?
  • vampyria2
    Miss Maya skrev 2009-06-07 22:21:25 följande:
    Så din 13-åring och grannkillen på 17 är o princip jämnåriga?
    Nää jag kan i och för sig tycka att en 13 åring inte ska ha sex överhuvudtaget {#lang_emotions_dreamer}
  • Mamma 2b
    k girl skrev 2009-06-07 22:22:58 följande:
    Din definition säger i och för sig inte så mycket. "Våldtäkt är att våldta någon". Nähä, vad skulle det annars vara?
    Ja du, jag läste ts och inte så mycker mer så vi har kanske missförstått varann.
  • Miss Maya

Nåja, då var vi ju överens om det i alla fall.

vampyria2 skrev 2009-06-07 22:22:59 följande:
    Nää jag kan i och för sig tycka att en 13 åring inte ska ha sex överhuvudtaget
  • supersemlan

Miss Maya skrev 2009-06-07 22:21:25 följande:

Så din 13-åring och grannkillen på 17 är o princip jämnåriga?
    Nej, jag tänkte nog snarare 14 och 16. Men även här menade jag hur det betraktas juridiskt och inte min personliga åsikt. Juridiskt är det inte samma sak om två ungdomar har sex och den ena råkar vara minderårig, som om en 25-åring ligger med en 14-åring. Antagligen finns det en "gråzon" där, men förhoppningsvis vet juristerna hur man bedömer de enskilda fallen.
  • FruMähler

frågan i ts lyder om jag anser om det är våltäkt eller inte å jag anser inte eftersom tjejen är med på det, däremot anser jag att det är sexuellt utnytjande av minderårig

• vampyria2
    Miss Maya skrev 2009-06-07 21:42:02 följande:
    Men om 14-åringen har sex med 25-åring en vecka innan hon fyller 15? Eller bara två dagar innan hon fyller 15? Är det enbart lagen då som avgör att det var ett övergrepp? Tre dagar senare hade det passerat förbi och alla hade varit happy?
    Lagen har den grännsen men som förälder hade jag blivit lika förbanad om en 25 åring var med min 15 åring. Jag är ingen som tror på att man bestämmer eller förbjuder tonåringar till lydnad men mannen på 25 år hade fått på hälsning han har inget med min 15 åring att göra oavsätt om han är omogen eller inte, han lever ett liv som min 15 åring inte är redo för och han som vuxen får helt enkelt se till mitt barns bästa...nästa på hälsning skulle bli av min sambo och den skulle inte vara lika trevlig som min {#lang_emotions_wink}
  • Flytning

Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.

• vampyria2
    Flytning skrev 2009-06-07 22:54:16 följande:
    Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.
    Jag skulle tycka att det var minst lika vidrigt och lika mycket våldtäckt...barn som barn
  • Flytning
    vampyria2 skrev 2009-06-07 22:55:50 följande:
    Jag skulle tycka att det var minst lika vidrigt och lika mycket våldtäckt...barn som barn
    Ja, samma här. Men det känns inte som den allmänna uppfattningen är så. Och det känns inte som en ren slump att TS tog det motsatta som exempel.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?