• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • vampyria2
    Flytning skrev 2009-06-07 22:57:41 följande:
    Ja, samma här. Men det känns inte som den allmänna uppfattningen är så. Och det känns inte som en ren slump att TS tog det motsatta som exempel.
    Håller med, jag kommer i håg att det var en lärarina i USA som hade ett förhålande och fick ett par barn med en pojke från hennes klass, han var runt 13-14 år. Många tyckte att det var jtte fel när hon fick fängelse...man kan ju undra hur de hade reagerat om det hade varit en lärare som gjorde sin 13-14 åriga elev med barn {#lang_emotions_undecided}
  • Dorian Ertymexx
    vampyria2 skrev 2009-06-07 23:08:23 följande:
    Håller med, jag kommer i håg att det var en lärarina i USA som hade ett förhålande och fick ett par barn med en pojke från hennes klass, han var runt 13-14 år. Många tyckte att det var jtte fel när hon fick fängelse...man kan ju undra hur de hade reagerat om det hade varit en lärare som gjorde sin 13-14 åriga elev med barn
    Det där är gamla könsroller som spelar in. En ung flicka blir utnyttjad, en ung pojke blir "bara glad" över att få sex. För killar vill bara knulla, det vill inte tjejer. Typ. Heh...
  • Måne och Sol

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-07 23:49:10 följande:

Det där är gamla könsroller som spelar in. En ung flicka blir utnyttjad, en ung pojke blir "bara glad" över att få sex. För killar vill bara knulla, det vill inte tjejer. Typ. Heh...
    Exakt. Hur sjukt som helst att "hälla ner" kidsen i såna färdiga formar.
  • Flytning

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-07 23:49:10 följande:

Precis, tragiskt, tycker jag. För det är en av myterna som lever kvar fruktansvärt starkt än idag.
    Och det syns i flera olika exempel. När min kille gjorde lumpen t.ex. Då fanns det två tjejer som också gjorde lumpen och alla fick dela omklädningsrum och duschrum. Men det var bara tjejerna som fick ett skynke för sina duschar.
  • k girl
    Flytning skrev 2009-06-07 22:54:16 följande:
    Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.
    Ja, självklart.
  • freakout

TS, min åsikt: Våldtäkt? Nej
    Sexuellt utnyttjande av minderårig? Ja

Håller dessutom med

Flytning skrev 2009-06-07 22:54:16 följande:
    Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.
  • grön banan

Inte våldtäkt, men att klart strunta i sitt vuxna förnuft.

• droppen 1

JA!

skrämmande att så många svarat nej.
    en 25 åring ska ITNE ha sex med en icke byxmyndig ungodom,
    Det kan lika gärna vara en 11 åring som "vill ha sex".

då gäller det att man som äldre inser att man INTE ska ha sex.
    dock är det inte många som fattar det, därför måste en lag finnas om detta

• Nippertippan1

Jag tycker att det mer stämmer in på pedofili...vidrigt!

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?