• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • LillaLilli

nej jag anser inte att det är våldtäkt. min vän va 13 när hon låg med sin 20åriga pojkvän. nu är hon 24 och har två barn med denna karl. lycklig som bara den.

• Norrtös

sexuellt utnyttjande. Fy kan inte ens föreställa mig en man i min sambos ålder kladda på min lillasyster

• Dorian Ertymexx
    Zimlis skrev 2009-06-08 08:42:59 följande:
    Sexuellt utnyttjande av minderårig är det utan tvekan - och ska det dömas som våldtäkt beror ju det på hur tjejen/killen mår efteråtJag menar att är det nån som verkligen vill ha sex så lär ju den personen må bra efteråtÄr det nån som _tror_ att de vill ha sex så är det med största sannolikhet säkert att den personen mår skit efteråt
    Eh, det skulle jag inte hålla med om. Har hört om just sådana fall där 13-bastaren just fick en skitbra start i kärleks- och sexlivet. Så att utgå från saker tycker jag är litet farligt.

Med det inte sagt att jag skulle rekommendera att handla därefter iofs...
  • vampyria2
    Suzy QX skrev 2009-06-08 09:14:12 följande:
    Så du skulle inte våldtäktsanmäla en 15-16 åring som hade sex med din dotter då? Jag blev tillsammans med en 29 åring när jag var 17 år. Vi var ett par i 9 år. Tre år innan vi blev så var jag 14 och han 27. Skulle inte opponera mig mot en 25 åring, men 35 är för mycket. Men så tycker jag ju även att de flesta förhållanden där ena parten är gammal nog att vara den andras förälder är lite obehaglig. Speciellt om den har barn som är i samma ålder som sin flick/pojkvän.
    Vore hon 14 och de var båda överens så skulle jag inte anmäla honom.

För mig spellar det ingen roll om den ena har barn eller inte, den ålderskillnaden när de är barn är förstor, vuxna som har ålderskillnad tycker jag är helt okej har själv haft de som är väldigt mycket äldre men då var jag själv vuxen.
    För mig handlar det mest om att en man som är vuxen lever ett liv som inerhåller så mycket som mit barn inte ska behöva vara delaktigt i än.
  • slapback

Jag tycker inte det är våldtäkt. Däremot kan jag tycka att det är sexuellt utnyttjande. Fel är det i a f. Men våldtäkt för mig är att gå emot någons vilja och så var det ej i detta fall.

• Lusse
    Sommarkatten skrev 2009-06-06 14:21:23 följande:
    Ja det är våldtäkt tycker jag
    hur kan det möjligen vara våldtäkt? 13-14 åringar vet vad sex innebär idag, vare sig ni vill tro det eller ej. när man våldtar någon så tvingar man sig på den personen, det har ju enligt detta påstående 25 åringen inte gjort.
  • Mummyfied

Nej, förekommer inget våld så är det inte våldtäkt tycker jag. Det finns faktiskt 25-åriga killar som ligger på samma mognadsgrad som en tio år yngre tjej, tro mig jag har stött på många sådana. Jag ser inget fel i det, om det nu skulle hända, dock kan man ju tycka att killen har lite dåligt omdöme och borde hålla sig till tjejer i sin egen ålder.

• debban

När jag va 15 så va jag tillsammans med en kille som va 24.
    iofs så ljög jag om min ålder precis när vi träffades men det kom fram innan vi hade sex första gången, men vi va tillsammans i ett år trots åldersskilnaden och vi är vänner än idag.

Vi hade säkert inte så mycket gemensamt på den tiden men jag tycker absolut inte det va våldtäckt eftersom han aldrig gjorde något mot min vilja.

• Cicci88

Är hon med på det hela så är det ju inte våldtäkt. Väldigt opassande och även utnyttjande av minderårig. Är det nästan inte på gränsen till pedofili?

• AMCE
    enny signatur skrev 2009-06-07 21:31:39 följande:
    men alla vill inte ha någon i sin ålder. om en 1åring vill ha en 30åring ska denna då uppmanas hitta npgon i sin ålder? varför inte kräva motsattkön när vi ändå håller på?
    Nu tycker jag du är barnslig.
    Det jag menar är att är man 25 år så ska man väl vara lite mer mogen än att leta efter små tjejer..
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?