• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Zimlis

Sexuellt utnyttjande av minderårig är det utan tvekan - och ska det dömas som våldtäkt beror ju det på hur tjejen/killen mår efteråt

Jag menar att är det nån som verkligen vill ha sex så lär ju den personen må bra efteråt
    Är det nån som _tror_ att de vill ha sex så är det med största sannolikhet säkert att den personen mår skit efteråt

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • mammapappabebis

Inte våldtäkt, men utnyttjande av minderårig alt. pedofili.
    Inte okej!

~♥ Astrid 08-12-08 ♥~
  • Suzy QX

droppen 1 skrev 2009-06-08 08:36:42 följande:

jo..det vet ju faktiskt dom flästa..men är det rätt då att ha sex med dom??ja menar..vart går gränsen..?en 7 åring som vill ha sex är det då okej att ha sex med denne 7 åring?
    Skulle inte jämföra en 7 åring med en 14 åring lika lite som jag skulle jämföra en 9 åring med en 18 åring vad gäller gränsen för att dricka alkohol.

Det finns en gråzon vad som är lämpligt. Precis som att det egentligen inte är någon skillnad i mognad på en 17 åring och en 18 åring. Men trots det får 18 åringen både supa, rösta och köra bil (helst inte samtidigt då).

Byxmyndig är man vid 15, men hur stor är skillnaden mot en 14 åring?

Sedan finns det dem som har motsättningar mot ålderskillnader i förhållanden oavsett vilken ålder det är på folk.

Hade det sett bättre ut om det var en 14 åring som låg med en 15-16 åring? för isf så är det ju inte själva handlingen man är emot..
  • vampyria2
    Suzy QX skrev 2009-06-08 09:03:02 följande:
    droppen 1 skrev 2009-06-08 08:36:42 följande: Skulle inte jämföra en 7 åring med en 14 åring lika lite som jag skulle jämföra en 9 åring med en 18 åring vad gäller gränsen för att dricka alkohol. Det finns en gråzon vad som är lämpligt. Precis som att det egentligen inte är någon skillnad i mognad på en 17 åring och en 18 åring. Men trots det får 18 åringen både supa, rösta och köra bil (helst inte samtidigt då). Byxmyndig är man vid 15, men hur stor är skillnaden mot en 14 åring? Sedan finns det dem som har motsättningar mot ålderskillnader i förhållanden oavsett vilken ålder det är på folk. Hade det sett bättre ut om det var en 14 åring som låg med en 15-16 åring? för isf så är det ju inte själva handlingen man är emot..
    Nej det är inte handlingen som jag i vilket fall är emot, inte för att jag gillar tanken alls på att mitt barn gör något sånt men tycker att det är okej om hon vid 14 års ålder har sex.
    Men en man på 25 år ska hålla sig borta från min 14 åring han lever att liv som min 14 åring inte ska vara del av, hon är för ung och det ska han ha vett nog att förstå.
  • droppen 1
    Suzy QX skrev 2009-06-08 09:03:02 följande:
    droppen 1 skrev 2009-06-08 08:36:42 följande: Skulle inte jämföra en 7 åring med en 14 åring lika lite som jag skulle jämföra en 9 åring med en 18 åring vad gäller gränsen för att dricka alkohol. Det finns en gråzon vad som är lämpligt. Precis som att det egentligen inte är någon skillnad i mognad på en 17 åring och en 18 åring. Men trots det får 18 åringen både supa, rösta och köra bil (helst inte samtidigt då). Byxmyndig är man vid 15, men hur stor är skillnaden mot en 14 åring? Sedan finns det dem som har motsättningar mot ålderskillnader i förhållanden oavsett vilken ålder det är på folk. Hade det sett bättre ut om det var en 14 åring som låg med en 15-16 åring? för isf så är det ju inte själva handlingen man är emot..
    det var ett exempel, vart går gränsen?
    en 7 åring kan faktiskt vilja ha sex.
    o därför finns en lag på detta, barn under 15 ska inte ha sex med äldre byxmyndiga.
  • Suzy QX
    vampyria2 skrev 2009-06-08 09:08:05 följande:
    Nej det är inte handlingen som jag i vilket fall är emot, inte för att jag gillar tanken alls på att mitt barn gör något sånt men tycker att det är okej om hon vid 14 års ålder har sex.Men en man på 25 år ska hålla sig borta från min 14 åring han lever att liv som min 14 åring inte ska vara del av, hon är för ung och det ska han ha vett nog att förstå.
    Så du skulle inte våldtäktsanmäla en 15-16 åring som hade sex med din dotter då?

Jag blev tillsammans med en 29 åring när jag var 17 år. Vi var ett par i 9 år. Tre år innan vi blev så var jag 14 och han 27.

Skulle inte opponera mig mot en 25 åring, men 35 är för mycket. Men så tycker jag ju även att de flesta förhållanden där ena parten är gammal nog att vara den andras förälder är lite obehaglig. Speciellt om den har barn som är i samma ålder som sin flick/pojkvän.
  • k girl

Suzy QX skrev 2009-06-08 09:14:12 följande:

Så du skulle inte våldtäktsanmäla en 15-16 åring som hade sex med din dotter då?
    Det skulle nog heller inte anses vara våldtäkt, eftersom lagen tar hänsyn till ifall åldersskillnaden mellan de två är ringa och omständigheterna i övrigt inte talar för att det skett något övergrepp.
  • tvåtjejersmamma

Det är sexuellt utnyttjande av minderårig! Det är olagligt och ska bemötas och behandlas som olagligt!

Man kan inte piska in något i barn, men man kan smeka mycket ur dem.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?