Inlägg från: Flytning |Visa alla inlägg
  • Flytning

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.

• Flytning
    vampyria2 skrev 2009-06-07 22:55:50 följande:
    Jag skulle tycka att det var minst lika vidrigt och lika mycket våldtäckt...barn som barn
    Ja, samma här. Men det känns inte som den allmänna uppfattningen är så. Och det känns inte som en ren slump att TS tog det motsatta som exempel.
  • Flytning

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-07 23:49:10 följande:

Det där är gamla könsroller som spelar in. En ung flicka blir utnyttjad, en ung pojke blir "bara glad" över att få sex. För killar vill bara knulla, det vill inte tjejer. Typ. Heh...
    Precis, tragiskt, tycker jag. För det är en av myterna som lever kvar fruktansvärt starkt än idag.
    Och det syns i flera olika exempel. När min kille gjorde lumpen t.ex. Då fanns det två tjejer som också gjorde lumpen och alla fick dela omklädningsrum och duschrum. Men det var bara tjejerna som fick ett skynke för sina duschar.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?