• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • lövet2

Nej, jag ser det inte som våldtäkt. Däremot ser jag det som fel och olagligt oavsett vad man kallar det ...

Let me do this; I have a better chance!
  • challis777

Jag var tillsammans med en kille som var 23 då jag var nyss fyllda 15. NU förstår jag att min mamma var galen
    "Han har HELT andra intressen än du" sa mamma... Så nej, jag tror inte jag tycker det. Men om jag skulle ha en dotter själv kanske jag skulle ändra åsikt.
    ...Jo, jag är ganska säker, då skulle jag ändra åsikt!

• Eisa

Ja eftersom en 13-14-åring aldrig kan vara redo för sex.

• MrsXanadu

Våldtäkt nej men det är inte passande och gränsar till pedofili. Så hur man än ser på det är det fel.
    Men våldtäkt kan jag inte se det som då hon är med på det.

• Bonbon

Nej men sexuellt utnyttjande mot minderårig. Inte direkt väldtäkt....fel är det iaf.

• Rodenback

Om tjejen ær med på det så behøver hon hjælp. Liksom den man som vill ha sex med minderåriga, han behøver hjælp. Ju yngre partners ær desto mindre ska åldersskillnaden vara.

Man skulle kunna sætta upp en ungefærlig lista på vilka kombinationer av olika åldrar som ær OK, tveksamma och inte OK.

Mæn som springer efter småflickor ær oerhørt pinsamma och osmakliga.

• Pernilla75

Inte våldtäkt, men extremt opassande.

• elvinaOstefan

Nej inte våldtäkt men opassande som många andra här skriver.

• ming

Annat: Inte våldtäkt, men däremot sexuellt utnyttjande.

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?