• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Marina Elena

ja, eftersom barnet kan vara i beroendeställning till den vuxne, eller att barnet har svårt att säga nej till en äldre person

• k girl
    Roxanne skrev 2009-06-06 18:33:19 följande:
    Jag säger nej med tanke på hur dagens ungdomar är. Vid 13-14 års ålder har många redan hunnit prova en del saker som tex oralsex och fler än häflten har nog blivit av med oskulden.
    Jag förlorade min oskuld som 19-åring, hade inte haft oralsex.
    Min man förlorade sin oskuld när han var över 30.

Var ska man dra gränsen? Är det mer okej att ha sex med fjortonåringen som har sexuell erfarenhet än vad det är att ha sex med fjortonåringen som är oskuld? Ska, som i det aktuella exemplet jag tog upp, en femtioårig man förutsätta att en fjortonåring VILL ha sex med honom för idag är ju 13-14-åringar hur som helst så sexuellt mogna?
  • Marina Elena

nyss dömdes ju två 50-åringar för att haft sex med en 14-tjej..det tycker jag v ar helt rätt! hur är man funtad om man 2 karlar har sex med en 14-åring??!

• k girl

Marina Elena skrev 2009-06-06 19:34:41 följande:

nyss dömdes ju två 50-åringar för att haft sex med en 14-tjej..det tycker jag v ar helt rätt! hur är man funtad om man 2 karlar har sex med en 14-åring??!
    Den ena dömdes för våldtäkt av underårig, den andra dömdes till sexuellt utnyttjande av underårig för "handlingar icke jämförbara med samlag".
  • Måne och Sol

Marina Elena skrev 2009-06-06 19:34:41 följande:

*spyr*
  • Marina Elena
    k girl skrev 2009-06-06 19:36:10 följande:
    Den ena dömdes för våldtäkt av underårig, den andra dömdes till sexuellt utnyttjande av underårig för "handlingar icke jämförbara med samlag".
    japp..äckligt är det iaf
  • Snooze

När jag var 14 hade jag sex vid flera tillfällen med en man som var iofs inte 25 men ändock 21 och jag kan säga att det var INTE våldtäkt. Det var i allra högsta grad frivilligt från min sida och det var även jag som var den mest drivande. Idag är jag 32 och ser det fortfarande inte som våldtäkt, det var en sexupplevelse som jag är helt nöjd med. Och jag ser mej INTE som utnyttjad av honom, vi springer fortfarande på varann ibland (inget sex) och jag tycker att det är lika trevligt att träffa honom. Jag tyckte inte då att det han gjorde var olagligt och tycker det inte idag heller.

• Måne och Sol
    Snooze skrev 2009-06-06 19:40:08 följande:
    När jag var 14 hade jag sex vid flera tillfällen med en man som var iofs inte 25 men ändock 21 och jag kan säga att det var INTE våldtäkt. Det var i allra högsta grad frivilligt från min sida och det var även jag som var den mest drivande. Idag är jag 32 och ser det fortfarande inte som våldtäkt, det var en sexupplevelse som jag är helt nöjd med. Och jag ser mej INTE som utnyttjad av honom, vi springer fortfarande på varann ibland (inget sex) och jag tycker att det är lika trevligt att träffa honom. Jag tyckte inte då att det han gjorde var olagligt och tycker det inte idag heller.
    Har ungefär samma erfarenhet, men nu i vuxen ålder kan jag fundera på hur killen tänkte.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?