• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Milkina cerka

Blommiga tjejen skrev 2009-06-06 14:15:37 följande:

Jag var tillsammans med en kille på 24 år när jag var 13 och vi hade sex.Jag var störtkär han anmäldes för det och jag sa i rätten allt som gynnade han han fickbara betala 2000:- till brottsofferfonden.Nu i efterhand i vuxen ålder tycker jag detta var vidrigt gjort av han och han förstörde hela min ungdom kan man säga och jag hade gärna sett ett högre straff.Han utnyttjade mig.
    Har inte din erfarenhet, men tänkte ungefär som du beskriver det ändå när jag svarade ja på omröstningen.
  • Fru waran

Våldtäkt är det tycker jag men jag tycker att det är sexuellt utnyttjande. En såpass mycket äldre kille som utnyttjar en ung tjejs naivitet.

• kamomil

Sexuellt utnyttjande mot barn, olämpligt, peddovarning och utnyttjande, men inte våldtäkt kanske, men olagligt borde det vara, våldtäkt är ju när man genomför samlag med våld mot personens vilja och det verkar inte detta vara. Men maktmissbruk är det verkligen!

• Rodenback
    ming skrev 2009-06-06 14:19:11 följande:
    Fast om de inte visste om varandras åldrar innan så tycker jag inte att det är olagligt. En 14-årig tjej kan ju se ut som 20, och en 25-årig kille kan ju se ut som 17. Så de kan ju båda luras av utseendet, sas.
    Om du ær vuxen så ær det din skyldighet att vara førvissad om attdet inte ær ett barn du har sex med. Kolla leg om du ær osæker.
  • La Lola

Näe, men jag tycker det är sjukt.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ming
    Rodenback skrev 2009-06-06 14:26:31 följande:
    Om du ær vuxen så ær det din skyldighet att vara førvissad om attdet inte ær ett barn du har sex med. Kolla leg om du ær osæker.
    Fast om tjejen tex lånar storasyrrans leg och en kille träffar henne på en klubb med 18-års gräns, så förstår jag verkligen att han inte kollar leg. Seriöst, kollar folk verkligen leg på sina ligg?
  • rasajj

ja, da en 13 aring inte kan forutse konsekvenserna, medan mannen i detta fallet ar vuxen och har ansvar att saga nej.

Jag anser definitivt att man har ansvar att kolla aldern pa sin partner innan man har sex. Sapass kan man tanka aven i stundens hetta!

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Snowy

Det handlar väl inte så mycket om vad vi anser. Lagen har tillkommit för att skydda barn! Tycker att det är bra att den finns. Många barn utnyttjas (även om de kanske upplever att det är bra just där och då). Tycker att en 25-åring inte borde se något sexuellt i någon som går i sjätte eller sjunde klass.

Har för närvarande en lärare i kommunen som nyligen blivit åtalad för grov våldtäkt av minderårig. Det pga av att han befinner sig i beroendeposition. Han är lärare på ett högstadie där han i flera år haft ett förhållande med en elev. Hör och häpna, han är ÖVER 50 ÅR!!

Flickan vill skydda honom, det är skolan och föräldrarna som gjort anmälan...

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?