• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Blommiga tjejen

Jag var tillsammans med en kille på 24 år när jag var 13 och vi hade sex.
    Jag var störtkär han anmäldes för det och jag sa i rätten allt som gynnade han han fickbara betala 2000:- till brottsofferfonden.

Nu i efterhand i vuxen ålder tycker jag detta var vidrigt gjort av han och han förstörde hela min ungdom kan man säga och jag hade gärna sett ett högre straff.
    Han utnyttjade mig.

• Airlee

Väldigt olämpligt och rent idiotiskt beteende av den mannen, är min åsikt.

• Tindra02

Nej inte våldtäkt.
    Men sexuellt utnyttjande av minderårig.

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Novemberbarn 08

Nej inte våldtäckt. Men lite peddo-varning kanske! Opassande, dumt och väldigt äckligt!

• MrsXanadu

Blommiga tjejen skrev 2009-06-06 14:15:37 följande:

Jag var tillsammans med en kille på 24 år när jag var 13 och vi hade sex.Jag var störtkär han anmäldes för det och jag sa i rätten allt som gynnade han han fickbara betala 2000:- till brottsofferfonden.Nu i efterhand i vuxen ålder tycker jag detta var vidrigt gjort av han och han förstörde hela min ungdom kan man säga och jag hade gärna sett ett högre straff.Han utnyttjade mig.
    Så kan det förståss kännas i efterhand. Hade själv ett förhållande med en kille som var 22 när jag var 14. Men inte en enda gång har jag sett det som att han utnyttjade mig då jag själv var dens om drev framåt i vårt förhållande och dessutom ljög om min ålder.
  • Airlee

Skulle inte tycka synd om honom om han blev dömd för våldtäkt.

• ming
    ming skrev 2009-06-06 14:15:08 följande:
    Annat: Inte våldtäkt, men däremot sexuellt utnyttjande.
    Fast om de inte visste om varandras åldrar innan så tycker jag inte att det är olagligt. En 14-årig tjej kan ju se ut som 20, och en 25-årig kille kan ju se ut som 17. Så de kan ju båda luras av utseendet, sas.
  • Blommiga tjejen

han jag var ihop med visste hur gammal jag var.
    usch vad vidrigt.....
    en man på 24-25 år har inget gemensamt med en flicka i 13 års åldern.

• Sommarkatten

Ja det är våldtäkt tycker jag

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?